Epic Games, creatoarea jocului “Fortnite”, a atras sprijinul jucătorilor și al altor companii, cum ar fi proprietarul Tinder, Match Group, și Spotify, pentru că a dat în judecată Apple și Google, după ce cei doi giganți ai tehnologiei au eliminat popularul joc video din magazinele lor de aplicații, din cauza încălcării reguilor referitoare la plăți, transmite Reuters, preluată de News.ro.
Epic Games a început o campanie împotriva producătorului iPhone prin includerea unei parodii a reclamei ”1984” a Apple în jocul său video, iar hashtagul “#FreeFortnite” a devenit rapid un trend pe Twitter.
Jucători cu sute de mii de urmăritori pe YouTube au folosit platforma de streaming video și alte platforme de socializare pentru a-și exprima opiniile despre această situație și pentru a-și arăta sprijinul.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
”Este o nebunie, asistăm la scrierea istoriei, pentru că nu mai vedem asta”, a spus un YouTuber cu numele “thatdenverguy”, care are peste un milion de abonați.
“Tim Sweeney și toți cei de la Epic, suntem alături de voi și vă mulțumim pentru că luați atitudine pentru ceva mai mare decât Fortnite, care ne ajută”, a spus acesta.
Într-un comunicat publicat joi, Apple a arătat că “Fortnite” a fost exclus din App Store pentru că Epic a lansat o funcție de plăți ”cu intenția de a încălca regulile App Store, după ce a avut aplicațiile în magazin timp de un deceniu.
CITEȘTE ȘI DOCUMENT Guvernul a prelungit starea de alertă cu încă 30 de zile. Restricțiile pentru restaurante se mențin, dar cu prelungirea programului pentru terase. Purtarea măștii în anumite spații publice - obligatorieDezvoltatorii critică de mult timp comisioanele Apple, cuprinse între 15% și 30%, care sunt aplicate pentru multe din achizițiile din magazin, interdicația de a atrage clienții prin înscrieri din afară și ceea ce unii dezvoltatori consideră un proces opac și impredictibil de eliminare a aplicațiilor.
Analiștii consideră că utilizatorii de dispozitive Apple petrec cel mai mult timp cu jocuri cumpărate prin intermediul App Store, care asigură cea mai mare parte a veniturilor de pe segmentul serviciilor, în valoare totală de 46,3 miliarde de dolari pe an.
”Suntem oarecum surprinși că Epic a optat să conteste acest lucru, pentru că operează la rândul ei un magazin digital unde percepe un comision pe vânzările terților”, a declarat Amit Daryanani, analist la firma Evercore.
CITEȘTE ȘI Credite de sute de milioane de lei, cu garanții de stat, aprobate de Guvern pentru TAROM și Blue AirApple și Google se afl în rândul marilor companii americane de tehnologie care sunt criticate pentru că ar abuza de poziția puternică deținută pe piață, iar luna trecută directorii lor generali au fost audiați într-o audiere în Congresul SUA timp de cinci ore.
Companii precum furnizorul de servicii de streaming muzical Spotify Technology și Match Group, proprietarul Hinge și al altor aplicații de dating, au publicat comunicate în sprijinul Epic, iar Match a acuzat Apple ”că se folosește de politici incorecte pentru a afecta consumatorii, dezvoltatorii de aplicații și antreprenorii”.
Gene Muster, manager partener la firma Loup Ventures, a spus în schimb că beneficiile provenite de la dezvoltatori au permis App Store să fie o sursă de software și de conținut de încredere, pentru aproape 1,4 miliarde de dispozitive Apple active.
”Reducerea sau eliminarea comisionului ar pune în pericol integritatea App Store”, a adăugat Muster.
CITEȘTE ȘI FOTO Dâmbovița Mall, construit în locul unității militare unde a fost executat cuplul Ceaușescu, își deschide porțileLansat în 2017, “Fortnite” a atras un număr uriaș de utilizatori tineri, iar popularitatea jocului a urcat evaluarea Epic Games la peste 17 miliarde de dolari, într-o rundă de finanțare care a avut loc în acest an.
“Fortnite” concurează cu jocul “PlayerUnknown’s Battlegrounds” al Tencent Holdings.
Atât în App Store al Apple cât și în Play Store al Google, “Fortnite” avea în iulie aproximativ 2 milioane de descărcări, potrivit firmei de analiză SensorTower.
Dar utilizatorii Apple au cheltuit circa 34 de milioane de dolari, în timp ce utilizatorii de dispozitive cu sistemul Android au cheltuit numai 2 milioane de dolari, conform SensorTower.