Compania italiană de stat Enel a anunțat miercuri că va investi aproximativ 2,5 miliarde de euro în următorii ani în vederea realizării unei rețele broadband de fibră optică.
Potrivit Corrierecomuncazioni.it, costurile realizării rețelei de înaltă viteză vor fi reduse cu 30-40% ca urmare a utilizării infrastructurii de transport a electricității pe care Enel o deține în Italia.
Acesta nu este prima dată când compania de utilități italiană încearcă să intre pe piața telecom. În 1997, Enel înființat compania de telecom Wind, pe care însă a vândut-o în 2005 către Vimpelcom.
De această dată însă, Enel nu vrea să concureze direct furnizorii de servicii telecom din Italia de pe piața de retail. Enel Open Fiber, vehiculul creat pentru executarea proiectului, va activa pe piața de distribuție de internet, nu de furnizare, urmând să asigure infrastructura de înaltă viteză necesară celorlalte companii pentru a-și oferi serviciile clienților italieni.
Enel a fost una dintre primele companii de utilități din lume care a încercat să pătrundă pe această piață, tendința fiind una contrară până în prezent, companiile de telecomunicații fiind, în ultimul timp, unii dintre competitorii cei mai agresivi ai fostelor monopoluri de stat furnizoare de energie electrică. După liberalizarea pieței de furnizare de electricitate în Uniunea Europeană, mai multe companii de telecomunicații au pătruns pe piața de furnizare a acestui tip de energie. Telekom, de exemplu, deține în prezent o cotă de piață importantă pe piața furnizării de electricitate din Germania.
Potrivit unui comunicat Enel, compania italiană se declară deschisă colaborării cu alți investitori, anunțând, totodată, că negociază cu Vodafone și Wind un parteneriat strategic și comercial în vederea rețelei de transfer de date de mare viteză prin fibră optică.
Enel Open Fiber, vehiculul creat pentru executarea proiectului, și-a propus să introducă internet extrem de rapid în 224 de orașe italiene, peste 7,5 milioane de locuințe urmând să fie acoperite în primii ani ai implementării planului.
Enel este prezentă și pe piața din România din 2005, având operațiuni în sectorul distribuției și furnizării de electricitate, dar și al producției de energie electrică din surse regenerabile. Enel oferă servicii unui număr de 2,7 milioane de clienți din Muntenia Sud (inclusiv București), Banat și Dobrogea, acoperind aproape o treime din piața locală de distribuție de electricitate.