De ce se gândește brusc Elon Musk să creeze ”o aplicație bună la toate” și ce înseamnă acest lucru? Întrebarea a apărut după ce miliardarul director general al Tesla a renunțat la decizia sa anterioară de a nu cumpăra Twitter, transmite Reuters.
Musk este acum dispus să continue cu planul său inițial de a cumpăra compania de social media pentru 44 de miliarde de dolari și, marți târziu, a scris pe Twitter: ”Cumpărarea Twitter este un accelerator pentru crearea X, aplicația bună la toate”.
Conceptul de aplicație universală, denumită adesea ”o super aplicație”, este foarte popular în Asia, iar companiile tehnologice din întreaga lume au încercat să o reproducă.
CE ESTE O SUPER APLICAȚIE?
O super aplicație, sau ceea ce Musk numește ca fiind o „aplicație bună la toate”, a fost descrisă drept briceagul elvețian al aplicațiilor mobile, oferind o suită de servicii pentru utilizatori, cum ar fi mesagerie, rețele sociale, plăți peer-to-peer și comerț electronic
Aceste mega-aplicații sunt utilizate pe scară largă în Asia, deoarece mobilul este principala formă de acces la internet pentru mulți oameni din regiune, a scris anul trecut Scott Galloway, profesor de marketing la Universitatea din New York și co-gazdă al podcastului tehnologic ”Pivot”.
CARE SUNT CÂTEVA EXEMPLE DE SUPER APLICAȚII?
Super aplicația chineză WeChat are peste 1 miliard de utilizatori lunar, conform unei estimări, și este o parte omniprezentă a vieții de zi cu zi în China.
Utilizatorii pot chema o mașină sau un taxi, pot trimite bani prietenilor și familiei sau pot face plăți în magazine.
În 2018, unele orașe chineze au început să testeze WeChat pentru un sistem de identificare electronică care ar fi legat de conturile utilizatorilor, potrivit South China Morning Post.
Grab, o super-aplicație de top în Asia de Sud-Est, oferă livrare de alimente, transport, livrare de pachete la cerere și servicii financiare și de investiții.
DE CE VREA MUSK Să FACă O SUPER APLICAȚIE?
În timpul unei sesiuni de întrebări și răspunsuri cu angajații Twitter, din iunie, Musk a remarcat că nu există echivalent pentru o super aplicație precum WeChat în afara Asiei.
”Practic trăiești pe WeChat în China”, a spus el, adăugând că a văzut o oportunitate de a crea o astfel de aplicație.
Adăugarea mai multor instrumente și servicii pe Twitter l-ar putea ajuta pe Musk să-și atingă obiectivele de creștere înalte pentru companie.
În timpul sesiunii de întrebăril și răspunsuri cu angajații, Musk a spus că dorește ca Twitter să crească de la cei 237 de milioane de utilizatori la ”cel puțin un miliard”.
Musk și membrii cercului său interior au trimis mesaje de mai multe ori despre ideea de a adăuga o funcție de plăți digitale pe Twitter, potrivit mesajelor lansate în faza de descoperire a litigiului dintre Musk și compania de social media.
AU ÎNCERCAT ASTA ALTE COMPANII DE TEHNOLOGIE DIN SUA?
Da, Snap Inc, compania-părinte a Snapchat, a introdus anterior plățile peer-to-peer numite Snapcash, dar a închis funcția în 2018. A făcut, de asemenea, o incursiune în jocurile mobile, dar a încheiat recent și această afacere, ca parte a planurilor de reducere a costurilor.
Facebook și Instagram, divizii ale Meta Platforms, au încercat, de asemenea, să se extindă dincolo de rețelele sociale și de mesagerie, în comerțul electronic.