Elon Musk și X sunt epicentrul dezinformării în alegerile din SUA, acuză un grup non-profit

Elon Musk și X sunt epicentrul dezinformării în alegerile din SUA, acuză un grup non-profit
scris 5 nov 2024

Afirmațiile false sau înșelătoare ale miliardarului Elon Musk cu privire la alegerile din SUA au acumulat 2 miliarde de vizualizări pe platforma de social media X în acest an, potrivit unui raport al unui grup non-profit Center for Countering Digital Hate, scrie Reuters.

Platforma joacă, de asemenea, un rol central în facilitarea răspândirii de informații false cu privire la statele critice de luptă care vor determina probabil rezultatul cursei prezidențiale, au declarat luni experți în alegeri și dezinformare.

Urmărește-ne și pe Google News
Carrefour analizează diverse strategii pentru a avea o capitalizare bursieră mai ridicată CITEȘTE ȘI Carrefour analizează diverse strategii pentru a avea o capitalizare bursieră mai ridicată

Un purtător de cuvânt al X a declarat că funcția Community Notes a companiei, care permite utilizatorilor să adauge contexte suplimentare la postări, este mai eficientă în a ajuta oamenii să identifice conținutul înșelător decât semnalizatoarele de avertizare tradiționale de la postări, scrie News.ro.

De când a preluat compania cunoscută anterior ca Twitter, Musk a redus moderarea conținutului și a concediat mii de angajați. Acesta și-a acordat sprijinul fostului președinte Donald Trump, care se află într-o cursă extrem de strânsă împotriva candidatei democrate Kamala Harris.

Puterea lui Musk, cu aproape 203 milioane de adepți, ajută la crearea unor „efecte de rețea” în care conținutul de pe X poate ajunge pe alte rețele sociale și platforme de mesagerie precum Reddit și Telegram, a declarat Kathleen Carley, profesor de informatică la Universitatea Carnegie Mellon și expert în dezinformare. „X este o conductă către o platformă spre alta”, a spus ea.

Cel puțin 87 dintre postările lui Musk din acest an au promovat afirmații despre alegerile din SUA pe care verificatorii de fapte le-au clasificat drept false sau înșelătoare, acumulând 2 miliarde de vizualizări, potrivit raportului Centrului pentru combaterea urii digitale.

VIDEO Profit.ro TV Daniel Mateescu, CEO Keez: SAF-T este mană cerească pentru ANAF, vor vedea informații cum nu sperau. O să vină 1 ianuarie și toată lumea o să dea fail, la ăștia mici o să fie un haos complet CITEȘTE ȘI VIDEO Profit.ro TV Daniel Mateescu, CEO Keez: SAF-T este mană cerească pentru ANAF, vor vedea informații cum nu sperau. O să vină 1 ianuarie și toată lumea o să dea fail, la ăștia mici o să fie un haos complet

În Pennsylvania, unul dintre cele șapte state cheie, unii utilizatori X au profitat de cazuri în care administratorii electorali locali au semnalat formulare incomplete de înregistrare a alegătorilor care nu ar fi fost procesate, prezentând în mod fals evenimentele ca exemple de interferență electorală, a declarat luni Philip Hensley-Robin, director executiv pentru Pennsylvania la Common Cause, în timpul unei conferințe de presă.

Common Cause este o organizație nepartizană care promovează guvernarea responsabilă și drepturile de vot.

„Unele conturi X au sugerat „că a existat fraudă electorală, când, de fapt, știm foarte clar că funcționarii electorali și administratorii electorali din toate comitatele noastre au respectat regulile și... prin urmare, doar alegătorii eligibili votează”, a declarat Hensley-Robin.

Cyabra, o firmă care utilizează inteligența artificială pentru a detecta dezinformarea online, a declarat luni că un cont X cu 117.000 de urmăritori a jucat un rol-cheie în sprijinirea răspândirii unui videoclip fals care pretindea că arată distrugerea buletinelor de vot trimise prin poștă în Pennsylvania pentru Trump.

Purtătorul de cuvânt al X a declarat că platforma a luat măsuri împotriva multor conturi care au distribuit videoclipul.

viewscnt
Afla mai multe despre
elon musk
alegeri sua