După mai multe luni de negocieri, guvernul canadian și Google au ajuns la un acord prin care gigantul californian va plăti compensații companiilor media din țară în schimbul distribuirii conținutului acestora, au anunțat mai multe instituții media canadiene, citate de AFP.
Potrivit CBC/Radio-Canada și Globe & Mail, în urma acordului la care au ajuns cele două părți, Google ar urma să redistribuie aproximativ 100 de milioane de dolari canadieni (67 de milioane de euro) către mass-media din această țară, în timp ce guvernul lui Justin Trudeau cerea 172 de milioane, arată Hotnews.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Ottawa se află într-un duel cu Google și Meta în legătură cu noua sa lege privind știrile online, „Online News Act”, menită să oblige giganții digitali să semneze acorduri comerciale cu mass-media pentru distribuirea conținutului acestora pe platformele celor doi giganți californieni.
Legea, cunoscută sub numele de C-18, urmează să intre în vigoare la 19 decembrie, dar Meta și Google s-au opus deja.
La începutul lunii octombrie, Google a evocat posibilitatea de a bloca site-urile de știri pe motorul său de căutare dacă legea canadiană nu va fi modificată.
Gigantul californian a îndemnat guvernul canadian să facă modificările legislative „necesare” la această măsură, invocând un proces de acord cu mass-media „inaplicabil”.
CITEȘTE ȘI Google Drive a șters fișierele recente ale unora dintre utilizatoriÎn cadrul acordului, Google ar urma să negocieze cu un singur grup care să reprezinte toate mediile, ceea ce i-ar permite să limiteze riscurile de arbitraj, subliniază CBC/Radio-Canada.
La rândul său, Meta - proprietar al Facebook și Instagram - a blocat accesul la conținutul știrilor media pe platformele sale din Canada încă de la 1 august, chiar înainte de intrarea în vigoare a legii.
Miercuri dimineață, nici Google și nici biroul ministrului responsabil cu această problemă nu au răspuns la întrebările AFP.
Legislația a fost introdusă de guvernul federal pentru a frâna erodarea presei în Canada în beneficiul giganților digitali, către care au migrat veniturile din publicitate în ultimii ani. (foto: Dreamstime)