Facebook este cel mai nou site unde pot fi create petiții pentru a atrage atenția autorităților locale asupra anumitor probleme sociale.
După mai multe săptămâni de testare, Facebook a decis să lanseze oficial Community Actions, denumire sub care se ascunde o secțiune de petiții. Pentru început, aceasta va fi disponibilă doar în Statele Unite.
Pentru fiecare petiție creată, utilizatorii pot adăuga un titlu, o poză și o descriere. În plus față de alte site-uri de profit, Facebook va profita de caracteristica sa socială și va permite creatorilor de petiții să pună tag pe instituția căreia i se adresează.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Prin intermediul propriei pagini de Facebook, instituția respectivă va primi o notificare atunci când este vizată de o petiție.
Petițiile vor fi însoțite de un buton pentru susținere, pe care cei care le văd în Newsfeed îl pot apăsa. În acest fel, unele petiții se vor viraliza rapid.
În cadrul paginii dedicate unei petiții, utilizatorii pot lăsa comentarii, pot colecta fonduri și pot chiar organiza evenimente pentru a muta susținerea unei petiții în offline.
Facebook va afișa numărul total de susținători pe care îi are o petiție, însă numele acestora pot fi văzute doar de ceilalți susținători. Excepția fac paginile publice.
Pentru a limita abuzarea noii facilități, Facebook va împiedica crearea petițiilor cu scop vag sau general și va permite doar crearea acelor petiții care vizează o nișă și au un scop precis.
Cu ajutorul unei combinații de algoritmi artificiali, moderatori umani și raportări ale utilizatorilor, Facebook va încerca să blocheze petițiile ofensive.