Noua regulă de protejare proactivă a intimității utilizatorilor de iPhone pare să aibă efecte dramatice pentru advertiseri, utilizatorii blocând în masă colectarea datelor personale.
De la accesul de tip “all you can eat” la datele personale ale utilizatorilor de iPhone, aplicațiile și advertiserii trec acum printr-o secetă puternică, cauzată de cel mai recent update pentru iOS.
iOS 14.5 a adus decizia privind colectarea datelor personale în mâna utilizatorilor. Dacă înainte urmărirea utilizatorilor era un drept de care advertiserii beneficiau după bunul plac, aceasta nu se mai poate face acum fără acordul de la bun început al utilizatorilor.
O notificare întâmpină utilizatorul în cazul aplicațiilor care colectează date personale, în care acesta este întrebat, simplu, dacă acceptă sau nu să fie urmărit. Înainte de implementarea opțiunii, Facebook estima că procentul celor care vor mai accepta să fie urmăriți va scădea undeva la 40%.
Din informațiile de până acum, problema este și mai gravă pentru advertiseri și companii, precum Facebook, pentru care datele personale sunt esențiale, decât s-a crezut inițial.
În cele două săptămâni care au trecut de când a fost lansat iOS 14.5, doar 13% din utilizatorii de la nivel global și-au dat acceptul pentru a fi urmăriți. Restul au răspuns negativ.
Situația este și mai gravă în Statele Unite, unde le doare și mai tare pe companiile americane. Aici, 95% din utilizatori au refuzat să mai fie urmăriți și doar 5% au acceptat să le fie colectate datele personale în continuare.
Datele personale sunt importante pentru companiile care vând reclamă, precum Google și Facebook, deoarece pe baza acestora se realizează targetarea utilizatorilor cu reclame la produse de care ar fi interesați.