Directoratul Național de Securitate Cibernetică (DNSC) colaborează cu Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului pentru a deschide un canal dedicat exclusiv protecției consumatorului pe platformele Meta și unde vor fi raportate, printre altele, tentative de fraudă din online, a anunțat Mihai Rotariu, coordonatorul Direcției Comunicare, Marketing și Media al DNSC.
"Deja este deschis un canal cu cei de la Ministerul Digitalizării. Dacă intrați pe site-ul Ministerul Digitalizării veți observa platforma nofake, unde puteți raporta astfel de inițiative inclusiv din zona de dezinformare, nu doar din zona de scam-uri din social media. În cazul DNSC-ului, suntem în colaborare cu cei de la Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului pentru a deschide un canal dedicat exclusiv protecția consumatorului, unde intră și astfel de scam-uri, astfel de tentative de fraudă. Dar mai sunt și alte categorii, cum ar fi gambling, vânzare de produse ilegale ș.a.m.d. Deci vom putea raporta mai coordonat, mai eficient și rețelele de social media se vor putea apleca asupra acestui conținut mult mai rapid pentru a le suspenda", a spus Mihai Rotariu, la o întâlnire cu presa organizată de ING Bank România.
El a explicat că există reclame care au durată de viață o zi sau maximum două, iar dacă nu sunt identificate în momentul în care sunt active, utilizatorii le văd în news feed și accesează acele link-uri, scrie Agerpres.
Întrebat când va avea loc lansarea canalului, el a menționat că au fost transmise către compania Meta contactele necesare pentru activarea canalului respectiv, iar până la finalul săptămânii canalul ar putea fi activ.