Divizia internațională a gigantului chinez de comerț electronic Alibaba a lansat o versiune actualizată a instrumentului său de traducere bazat pe inteligență artificială, care, spune aceasta, este mai bună decât produsele oferite de Google, DeepL și ChatGPT, relatează CNBC.
Afirmația se bazează pe o evaluare a noului model al Alibaba International, Marco MT, prin cadrul de referință pentru traduceri Flores, a spus compania chineză.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Unitatea internațională în creștere rapidă a Alibaba a lansat produsul de traducere AI ca o actualizare a celui dezvăluit în urmă cu aproximativ un an, despre care se spune că are deja 500.000 de utilizatori comercianți, scrie News.ro.
Vânzătorii cu sediul într-o țară pot folosi instrumentul de traducere pentru a crea pagini de produse în limba pieței țintă.
Noua versiune se bazează doar pe modele lingvistice mari, permițându-i să se bazeze pe indicii contextuale precum cultura sau termenii specifici industriei, a declarat Kaifu Zhang, vicepreședinte al Alibaba International Digital Commerce Group și șeful inițiativei de inteligență artificială a afacerii, pentru CNBC.
”Ideea este că vrem ca acest instrument de inteligență artificială să ajute rezultatul final al comercianților, pentru că dacă comercianții se descurcă bine, platforma se va descurca bine”, a spus el.
Modelele mari de limbaj alimentează aplicații de inteligență artificială, cum ar fi ChatGPT al OpenAI, care poate traduce și text.
Modelele, instruite pe cantități masive de date, pot genera răspunsuri umane la solicitările utilizatorilor.
Instrumentul de traducere al Alibaba se bazează pe propriul model numit Qwen. Produsul acceptă 15 limbi: arabă, chineză, olandeză, engleză, franceză, germană, italiană, japoneză, coreeană, poloneză, portugheză, rusă, spaniolă, turcă și ucraineană.
Zhang a spus că se așteaptă la ” o cerere substanțială” pentru instrument din Europa și America. De asemenea, se așteaptă ca piețele emergente să fie un domeniu semnificativ de utilizare.
CITEȘTE ȘI Radu Pietreanu, invitatul lui Mircea Dinescu la Poezie și delicatețuri, duminică, de la 14:00 la Prima TVCând utilizatorii Alibaba.com – un site prin care furnizorii pot vinde către firme – sunt clasificați în funcție de țară, țările în curs de dezvoltare reprezintă aproximativ jumătate din primii 20 de utilizatori activi de instrumente AI, a spus Zhang.
Companiile chineze au căutat din ce în ce mai mult oportunități de creștere în străinătate, în special comercianții de comerț electronic.
PDD Holdings Temu, vânzătorul de modă rapidă Shein și TikTok, a ByteDance, se numără printre cei recent intrați pe piața globală.
Mulți comercianți din China vând și pe Amazon.com.
Indicii contextuale
De când Alibaba a lansat prima versiune a instrumentului său de traducere AI, în toamna anului trecut, compania a spus că comercianții l-au folosit pentru mai mult de 100 de milioane de listări de produse.
Similar altor servicii bazate pe inteligență artificială, prețul de bază taxează comercianții cu cantitatea de text tradus.
Zhang a refuzat să spună cât ar costa versiunea actualizată. El a spus că a fost inclus în unele pachete de servicii pentru comercianții care doresc o expunere simplă la utilizatorii din străinătate.
Gândirea lui este că traducerea contextuală face mult mai probabil ca consumatorii să decidă să cumpere. El a împărtășit un exemplu în care o descriere chineză colocvială pentru un papuc i-ar fi oprit pe consumatorii vorbitori de engleză dacă ar fi fost tradusă doar literal, fără a ajunge la sensul implicit.
”Motorul de traducere actualizat va face din Double 11 o experiență mai bună pentru consumatori, datorită expresiei mai autentice”, a spus Zhang, referindu-se la festivalul de cumpărături condus de Alibaba, care are loc pe 11 noiembrie în fiecare an.
Afacerile internaționale ale Alibaba includ platforme precum AliExpress și Lazada, care vizează în principal Asia de Sud-Est.
Unitatea internațională a raportat o creștere a vânzărilor de 32%, la 4,03 miliarde de dolari, în trimestrul încheiat în iunie, față de un an în urmă. Aceasta este în contrast cu o scădere de 1% în termeni anuali a vânzărilor, la 15,6 miliarde de dolari, pentru principala afacere de comerț electronic Taobao și Tmall a Alibaba, care s-a concentrat pe China.
CITEȘTE ȘI Reorganizare în BNR după numirea noului board. Isărescu renunță la coordonarea a 4 direcții, dar preia Achizițiile. Schimbări ample în organigramăAplicația Taobao este, de asemenea, populară printre consumatorii din Singapore. În septembrie, aplicația a lansat o versiune în limba engleză bazată pe inteligență artificială pentru utilizatorii din țară.
Analiștii Nomura se așteaptă ca creșterea anuală veniturilor internaționale ale Alibaba să fi încetinit ușor, până la 29% în trimestrul încheiat în septembrie, în timp ce pierderile din exploatare s-au redus, potrivit unui raport din 10 octombrie. Alibaba încă nu a anunțat când va publica veniturile trimestriale.