Aplicațiile de iPhone sunt din ce în ce mai mari, ocupând din ce în ce mai mult spațiu și determinând utilizatorii să cumpere versiuni de iPhone cu mai mult spațiu de stocare și mai scumpe.
În ultimii 5 ani, aplicațiile de iPhone au crescut de aproape 4 ori, conform unui studiu Sensor Tower care a analizat cele mai populare 10 aplicații: YouTube, TikTok, Messenger, Facebook, Zoom, Netflix, Instagram, Gmail, Google Maps și Amazon.
Acestea sunt mai mari cu 298% decât erau în 2016. Dacă în urmă cu 5 ani aplicațiile din Top 10 necesitau, împreună, un spațiu de 550MB, aceleași aplicații au acum nevoie de 2,2GB.
Creșterea în dimensiune a aplicațiilor de iPhone a început să se facă simțită mai accentuat din 2018, când Apple a lansat iPhone XS cu 512GB spațiu de stocare. Cu mai mult spațiu la dispoziție, dezvoltatorii au profitat și au adăugat funcții și elemente care până atunci nu puteau intra din cauza spațiului limitat.
De departe, aplicația care a crescut cel mai mult este Gmail. De la 19MB în urmă cu 5 ani, Gmail a ajuns la 355MB, crescând de peste 18 ori. Google nu s-a sfiit să adauge multe funcții în Gmail, inclusiv unele precum Meet, pe care utilizatorii nu le-au primit cu brațele deschise.
TikTok și Instagram au crescut de 6 ori, YouTube de 5 ori, Google Maps și Zoom de 4 ori, iar Facebook și Netflix de două ori. Amazon și Messenger sunt aplicațiile care au crescut cel mai puțin, limitându-se la a-și dubla dimensiunea.
În același timp, jocurile au crescut cu 197% în ultimii 3 ani. Jocurile din top 10 au acum 7,6GB, de la 2,6GB în 2018.