Evoluția Digi în Spania este de neoprit astfel că operatorul român are șanse reale să își dubleze numărul de clienți pe această piață în 2 ani, Digi și alți operatori din sectorul low-cost, precum Finetwork și Avatel, urmând să fie cei care vor stabili tendința de schimbare în Spania, relevă ultimul raport al analiștilor de la Deutsche Bank și Barclays, analizat de Profit.ro.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
"Progresul Digi în Spania nu încetează să surprindă, operatorul român călărește un val de pe care nu vrea să coboare. Datele actuale ale Digi sunt deja convingătoare: Are o cotă de piață de aproape 9% în mobil și aproximativ același procent în sectorul fibrei. Sunt date foarte pozitive, dar cel mai important lucru este că, în doar un an, acestea au crescut deja cu 3%. Această creștere are loc într-un ritm de neoprit, care nu pare să încetinească. Este de așteptat ca creșterea lor să nu se oprească, iar compania să continue să facă zgomot în sector prin prețurile scăzute care, așa cum s-a văzut deja, împing concurența să își reducă de asemenea tarifele", remarcă aceștia.
În raportul lor, analiștii atrag atenția că Digi și alți operatori din sectorul low-cost, precum Finetwork sau Avatel, vor fi cei care vor stabili tendința de schimbare în Spania. Ei pariază pe aceste nume ca operatori care ar putea destabiliza paradigma actuală a telecomunicațiilor din Spania, pentru ca piața să devină mai competitivă. Cu toate acestea, nu este diminuată relevanța Vodafone, care introduce o nouă filosofie a tarifelor mici, și a Mas-Orange, a cărei fuziune recentă va schimba multe lucruri în sector.
Analiștii sunt însă de acord că politica agresivă de prețuri a Digi, cu rate atât de ieftine încât marja de profit este redusă considerabil, stimulează afacerile, tot mai mulți utilizatori fiind atrași de tarifele sale low-cost.
Analiștii Barclays estimează că această politică va ajuta Digi să-și dubleze numărul de clienți în următorii ani. Astfel, dacă în 2023 compania a încheiat cu 1,37 milioane de clienți, se estimează acum că, până în 2026, cifra va fi ajuns la 2,79 milioane clienți.
Comparând-o cu Telefónica, Barclays spune că Digi va avea 46% din cei 6 milioane de clienți ai operatorului spaniol. Datorită acestor previziuni, Barclays și-a îmbunătățit evaluarea Digi și i-a oferit un potențial de creștere de 27%.
CITEȘTE ȘI Hidroelectrica anunț cu avertisment către toți clienții - Unele funcționalități pot fi limitateCompania Digi Communications a obținut în prima jumătate a anului un câștig pretaxare EBITDA de 333,3 milioane euro, cu 19,2% mai mare decât cel de 279,5 milioane euro din exercițiul financiar precedent.
Digi Communications (DIGI) a realizat în primul semestru venituri totale de 918,1 milioane euro, în creștere cu 13,4% față de cele de 809,3 milioane euro din perioada similar a anului trecut. Este o performanță obținută în contextul unui avans de 14,5% pe segmental serviciilor fixe, la 464,9 milioane euro, de la 406,2 milioane euro și a unei majorări cu 11,3% a veniturilor din serviciile mobile, la 377,5 milioane euro, de la 339,3 milioane euro.
CITEȘTE ȘI DOCUMENT Mark Zuckerberg și Daniel Ek se revoltă împotriva UE pentru o lege valabilă și în România. Fondatorii Facebook și Spotify vin cu critici dure: "Europenii nu vor mai putea folosi Facebook, Instagram, WhatsApp!"Compania a făcut anul trecut investiții majore pentru divizia din Spania care își spun rezultatul, aici veniturile fiind de 369,1 milioane euro, față de 299,9 milioane euro.