Apple a anunțat în octombrie, alături de noile iPhone-uri, și o ”cârpă” oficială de șters ecranul (”Polishing Cloth”) despre care s-a scris mult și s-a glumit și mai mult. O analiză Wall Street Journal explică însă de ce multe produse Apple de mici dimensiuni au acest preț de 19 dolari și de ce pentru companie acest preț este extrem de important în strategia de marketing.
Despre ”cârpa” Apple de șters ecranul s-a glumit foarte mult în special din cauza prețului, mulți spunând, pe drept cuvânt, că poți cumpăra la câțiva dolari cârpe de șters foarte bune, scrie Hotnews.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Însă 19 dolari este un preț des întâlnit în magazinul de accesorii Apple, 17 alte produse fiind vândute la acest preț în SUA, spre exemplu cabluri sau adaptoare.
Apple nu face comentarii legate de politica sa de prețuri, însă specialiști în marketing citați de WSJ spun că 19 dolari este aproape un ”preț magic” pentru Apple și aici sunt câteva motive.
O persoană care își cumpără un iPhone de 700 - 900 de dolari va adăuga destul de ușor în ”coșul de cumpărături” un produs de 19 dolari, preț care nu este nici prea mic, dar nici prea mare. Cu atât mai mult 19 dolari nu mai pare un preț mare dacă această ”Polishing Cloth” este cumpărată împreună cu cel mai scump MacBook Pro (care costă 1.999 dolari).
În plus, cerând 19 dolari pe o cârpă de șters, un cablu sau un adaptor, produse de mici dimensiuni, Apple nu vrea doar să aibă marjă bună de profit, ci și să transmită mesajul clar clienților că achiziționează produse premium.
Specialiștii în marketing mai spun că dacă aceste produse ar costa 9 dolari unii fani Apple nu le-ar mai cumpăra fiindcă ar putea considera că nu sunt de calitate. Foarte posibil că dacă această cârpă de șters ar fi costat doar 9 dolari s-ar fi glumit mai puțin pe seama ei și mai puțini ar fi cumpărat-o, fiindcă un număr mai mic de oameni ar fi aflat de ea. Așa însă, despre acel produs s-a comentat în unele locuri mai mult decât despre iPhone-uri noi lansate.
Și la Apple, la fel ca la multe alte companii, majoritatea prețurilor se termină cu cifra 9, iar aceasta este o tactică întâlnită peste tot în comerț (unde abundă prețurile care se termină în ,99) și tactica este numită “charm pricing”, ideea fiind de a-i induce cumpărătorului ideea că a făcut o afacere bună și că a plătit mai puțin decât în realitate.
Cei care sunt mari fani Apple cumpără de ani buni accesorii originale și sunt obișnuiți cu prețurile mari. Ceilalți cumpără fără probleme accesorii non-Apple la prețuri și de 2-3 ori mai mici.