Din planurile companiei pentru listarea la bursa de New York, reiese că în ultimii trei ani Uber a plătit pentru a integra Google Maps în propriul serviciu 58 de milioane de dolari.
Pentru localizarea utilizatorilor, a mașinilor, crearea traseelor și toate celelalte aspecte ale ride hailing-ului care implică hărți, Uber apelează la mai multe servicii de mapare, printre care și cunoscutul Google Maps.
Înțelegerea dintre cele două companii a fost semnată în octombrie 2015, iar între ianuarie 2016 și decembrie 2018 Uber a plătit aproximativ 58 de milioane de dolari pentru a folosi hărțile furnizate de Google Maps.
La puțin timp după semnarea înțelegerii, Manik Gupta, pe atunci director de management al produselor pentru Google Maps, a devenit șef de produs la Uber.
CITEȘTE ȘI Piața de PC-uri revine pe scădereTot în 2015, Uber a achiziționat deCarta, un startup în domeniul cartografierii, pentru o sumă care nu a fost făcută publică.
Uber va continua să folosească și pe viitor Google Maps deoarece șefii companii nu cred că există o alternativă viabilă care să-i permită să opereze pe toate piețele pe care este disponibil Uber în prezent.
Uber a plătit și afiliaților Alphabet, compania de care aparține Google, 631 de milioane de dolari în perioada 2016 - 2018 pentru servicii de marketing și publicitate.
Alături de Amazon Web Services, Google Cloud este un alt serviciu Google folosit de Uber.
Google a investit în 2013 peste 250 de milioane de dolari în Uber. De altfel, Alphabet deține peste 5% din acțiunile Uber.