Piața smartphone-urilor a scăzut în al treilea trimestru fiscal al anului, însă producătorii din top s-au menținut ori au reușit chiar să crească.
Analiza făcută de Canalys pentru ultimul trimestru vine să confirme una din predicțiile analiștilor, anume că, în primul rând, criza acută de cipuri, care va mai ține câțiva ani, va afecta micii producători de smartphone-uri.
Față de aceeași perioadă a anului trecut, piața smartphone-urilor a scăzut cu 6%. Însă, din top 5, Samsung și Xiaomi și-au menținut cota de piață, în vreme ce Apple, Vivo și Oppo au crescut ușor.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Samsung și-a păstrat prima poziție, rămânând cu 23% din piață. Pe locul doi revine Apple, după ce a crescut cu 3%, ajungând la 15% din piață, și a făcut rocada cu Xiaomi.
Xiaomi rămâne la 14% din piață, dar pică un loc în clasament. Este urmată de alți doi producători chinezi, Vivo și Oppo, fiecare cu 10% și o creștere de un procent față de anul trecut.
Dacă se ține cont de faptul că Vivo și Oppo sunt deținuți de conglomeratul BBK Electronics și sunt luați în calcul drept o singură entitate, atunci aceasta este pe locul doi, cu 20%.
Cota de piață nu este, însă, sinonimă cu profitul, așa cum arată o analiză făcută de Counterpoint Research. Cu cele 15 procente pe care le are din piață, Apple atrage 75% din profiturile pieței de smartphone-uri.
De partea cealaltă, Samsung, deși este liderul pieței cu 23% din piață, are doar 13% din profitul total al acesteia.