Profitul brut realizat de Apple din servicii va urca de peste două ori până în 2020, urmând ca acest segment să devină noul motor de creștere pentru gigantul IT, în contextul în care piața telefoanelor inteligente frânează, se arată într-un raport întocmit de analiști ai băncii elvețiene Credit Suisse.
Potrivit raportului citat, investitorii subestimează potențialul extrem de ridicat de creștere al companiei pe segmentul serviciilor, care include Apple Pay, Apple Care, Apple Music și iCloud.
În prezent, profitul brut înregistrat de Apple din servicii este de aproximativ 14,5 miliarde de dolari, față 3,2 miliarde de dolari în 2010. Potrivit estimărilor analiștilor Credit Suisse, acesta ar urma să crească de peste două ori până în 2020, la aproximativ 34 de miliarde de dolari, ajungând să reprezinte aproape o treime din profitul brut total. Suma medie cheltuită de un utilizator pe servicii Apple ar urma să avanseze, până în 2020, cu 85%, la 113 dolari, de la circa 61 de dolari în prezent.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Importanța tot mai mare a serviciilor este alimentată de saturarea pieței de telefoane inteligente, în special în țările dezvoltate. La nivelul pieței, vânzările de smartphone-uri pe plan global vor înregistra un avans tot mai lent în următorii ani.
Estimările International Data Corporation (IDC) pentru 2016 indică o creștere a vânzărilor de acest tip de telefoane pe plan global de doar 5,7%, la 1,5 miliarde de unități, după un avans de peste 10% anul trecut. Ritmul de creștere al vânzărilor de smartphone va continua să încetinească în următorii ani, ajungând la doar 4,3% în 2020.
În aceste condiții, analiștii anticipează că Apple va raporta, pentru al doilea trimestru fiscal (încheiat în martie), circa 50 de milioane de telefoane inteligente vândute, față de 61 de milioane în perioada similară a anului trecut, ceea ce ar reprezenta primul declin al livrărilor de iPhone înregistrat vreodată.