Spotify Technology va desființa 200 de locuri de muncă la unitatea sa de podcasturi, în a doua rundă de disponibilizări, deoarece compania își restructurează afacerea după ani de investiții masive, transmite Reuters.
Măsura afectează aproximativ 2% din forța de muncă a gigantului de streaming muzical și aliniază Spotify cu platformele Meta și Roku, care și-au redus numărul locurilor de muncă pentru a doua oară, ca răspuns la incertitudinile economice, scrie News.ro.
Spotify a cheltuit agresiv pentru a-și dezvolta afacerea de podcast în ultimii ani, sperând că nivelurile mai ridicate de implicare oferite de format vor aduce mai mulți agenți de publicitate.
Dar asta a condus la o creștere a cheltuielilor de exploatare ale companiei, care s-au mărit anul trecut cu o viteză de două ori mai mare decât veniturile sale.
Creșterea ratelor dobânzilor și inflația ridicată înseamnă și că firmele au redus cheltuielile pentru reclame.
Ca răspuns, Spotify și-a redus cu 6% din forța de muncă la începutul anului 2023 și a anunțat plecarea lui Dawn Ostroff, care a contribuit la modelarea afacerii sale cu podcasturi și a condus-o prin controverse, cum ar fi reacțiile din jurul emisiunii lui Joe Rogan pentru presupusa răspândire de informații greșite despre Covid-19.
Sahar Elhabashi, care conduce divizia de podcast, a declarat luni că Spotify ”a luat decizia dificilă, dar necesară, de a face o realiniere strategică”.
Spotify a mai spus că își va uni studiourile Parcast și Gimlet într-o singură divizie, Spotify Studios, care va produce originale Spotify.
Compania va adopta acum o abordare personalizată pentru fiecare spectacol și creator, în comparație cu abordarea uniformă urmată anterior, a spus Elhabashi.