Jumătate dintre companiile din Uniunea Europeană au utilizat în anul 2019 cel puțin un tip de social media, în rândul statelor membre companiile din România fiind pe ultimul loc la acest capitol, în condițiile în care numai 33% dintre acestea au declarat că au utilizat cel puțin un tip de social media, arată datele publicate marți de Eurostat.
Alte state membre în care utilizarea social media este mai puțin populară în rândul companiilor sunt Bulgaria (34%), Polonia (37%), Ungaria (38%), Letonia (41%) și Slovacia (42%), scrie Agerpres.
La polul opus, utilizarea social media este cea mai populară în rândul companiilor din Malta (84%), urmate de companiile din Danemarca (75%), Olanda (74%), Cipru (73%), Suedia (72%), Belgia, Irlanda și Finlanda (toate cu 71%).
Comparativ cu situația din 2004, procentul companiilor care utilizează social media a crescut în toate statele membre UE. Cele mai mari creșteri au fost înregistrate în Danemarca și Luxemburg (26 puncte procentuale în ambele cazuri), urmate de Finlanda (25 puncte procentuale), Suedia (24 puncte procentuale) și Letonia (22 puncte procentuale). În schimb, cele mai mici creșteri au fost înregistrate în Bulgaria (6 puncte procentuale), Irlanda, Portugalia, România și Slovenia (toate cu 11 puncte procentuale).