Companii aeriene, hoteluri și comercianți cu amănuntul se tem să nu fie lăsați pe dinafară în urma modificărilor din serviciul de căutare al Google

Companii aeriene, hoteluri și comercianți cu amănuntul se tem să nu fie lăsați pe dinafară în urma modificărilor din serviciul de căutare al Google
scris 25 mai 2024

Grupurile de lobby care reprezintă companiile aeriene, hotelurile și comercianții cu amănuntul au îndemnat autoritățile de reglementare în domeniul tehnologiei din Uniunea Europeană să se asigure că Google ține cont de opiniile lor, și nu doar de marii intermediari, atunci când efectuează modificări pentru a se conforma regulilor de referință pentru tehnologie din regiune.

Grupul Airlines for Europe care are ca membri Air France KLM și proprietarul British Airways IAG, grupul hotelier Hotrec, European Hotel Forum, EuroCommerce, Ecommerce Europe și Independent Retail Europe și-au exprimat în martie îngrijorarea cu privire la impactul noilor reguli, transmite agenția Reuters, citată de News.ro.

Urmărește-ne și pe Google News

Legea pentru servicii digitale (DMA) a UE impune Google și altor cinci giganți ai tehnologiei o listă de lucruri care trebuie sau nu trebuie făcute, menite să ofere utilizatorilor mai multe opțiuni și concurenților o șansă mai bună de a concura, dar grupurile și-au exprimat îngrijorarea că ajustările le-ar putea afecta veniturile.

Într-o scrisoare comună adresată șefului antitrust al UE, Margrethe Vestager, și șefului industriei UE, Thierry Breton, din 22 mai, ei au spus că îngrijorările lor au crescut de atunci.

”Industriile noastre au îngrijorări serioase că, în prezent, soluțiile și cerințele pentru implementarea DMA ar putea crește și mai mult discriminarea”, au scris ei.

”Observațiile inițiale indică faptul că aceste schimbări riscă să epuizeze grav veniturile din vânzările directe ale companiilor, acordând mai multă importanță intermediarilor online puternici din cauza tratamentului preferențial pe care l-ar primi”, au spus aceștia.

Comisia, care investighează acum Google pentru posibile încălcări ale DMA, nu a răspuns imediat unei solicitări de comentarii.

Google, care într-o postare pe blog din martie a spus că modificările aduse rezultatelor căutării oferă intermediarilor mari și agregatorilor mai mult trafic și mai puțin pentru hoteluri, companii aeriene, comercianți și restaurante, nu a comentat imediat.

”Suntem îngrijorați de faptul că investigația de neconformitate se referă doar la necesitatea de a trata serviciile terților într-o manieră corectă și nediscriminatorie, fără nicio recunoaștere a întreprinderilor europene care își oferă și serviciile pe Google”, au spus grupurile.

viewscnt
Afla mai multe despre
google
aerianj
retail
turism