Directorul grupului Schwarz, din care fac parte supermarketurile Lidl și Kaufland, a semnalat o creștere a atacurilor cibernetice, arată ABC, ediția spaniolă, citând o publicație germană. Gerd Chrzanowski a subliniat că încercările de atac s-au înmulțit de 100 de ori, trecând de la 3.500 zilnic, înainte de războiul din Ucraina, la 350.000 în prezent. Conform investigațiilor grupului, Rusia este principalul responsabil pentru atacurile care au cauzat o pierdere de aproximativ 267 de miliarde de euro în economia germană, ceea ce reprezintă o creștere de 30% față de datele din 2023.
Într-un interviu acordat ziarului german Süddeutsche Zeitung, Chrzanowski a subliniat că firmele din acest sector trebuie să colaboreze pentru a clarifica atacurile și a găsi o soluție.
„Competiția noastră este pe ouă, banane și lapte. Dar nu pe cibersecuritate. Aici trebuie să colaborăm. Dacă unul dintre noi este atacat, ne afectează pe toți”, a declarat CEO-ul companiei Schwarz.
Grupul Schwarz a confirmat că investește în implementarea de noi soluții cu utilizarea inteligenței artificiale, împreună cu o companie americană, pentru a rezolva problemele cibernetice, arată G4Food.ro.
Spre deosebire de Amazon, grupul Schwarz mizează și pe independență, cu o posibilă implementare care ar urma să aibă loc în comerțul cu amănuntul european începând cu anul 2025.