Comisia Europeană va începe să chestioneze furnizorii de cipuri și pe clienții acestora în legătură cu cipurile care folosesc o tehnologie mai veche, și care sunt folosite la fabricarea de mașini, aparate de uz casnic și dispozitive medicale, în cadrul unei reorientări a perspectivei, care viza până acum cipurile de ultimă generație.
Măsura, care are ca exemplu inițiativa SUA, va fi luată pe fondul avansurilor făcute de China pe piața europeană, după ce, în cadrul unui summit la care au participat înalți oficiali ai Uniunii Europene și ai SUA, desfășurat în Belgia în aprilie, secretarul american al comerțului, Gina Raimondo, a avertizat că aceste cipuri “de bază” se află în vizorul Beijingului ca fiind următorul domeniu de cucerit, arată Biziday.
“Știm că există o subvenționare masivă a acestei industrii din partea guvernului chinez, ceea ce ar putea duce la o denaturare uriașă a pieței”, a declarat Raimondo, estimând că China va produce aproximativ 60% din cipurile care vor ajunge pe piață în următorii ani.
Una dintre diferențele dintre microcipurile noi și cele vechi este mărimea “nodurilor”, care face cipurile vechi nepotrivite pentru telefoanele mobile, deși sunt mai ușor de fabricat. Companiile europene sunt totuși cu un pas înainte în privința acestor cipuri, mai ales în sectorul auto.
Companii din Italia, Germana, Olanda și Franța sunt considerate lideri în acest sector, și pot aproviziona piața europeană a vehiculelor electrice, deoarece au tehnologie și brevete, în mare parte pentru că s-au dezvoltat în jurul industriilor de producție auto din Germania, Franța și Italia. Dar oficialii trebuie fie încă atenți la încercările Chinei de a depăși furnizorii europeni de microcipuri, spun experții, deoarece “există o tendință generală de substituire a importurilor pe care [furnizorii] nu o pot opri” făcând referire la practica Chinei – reluată și în Europa și SUA – de a stimula companiile naționale pentru a reduce dependența de regiunile străine.