Comisia Europeană a trimis, joi, cereri oficiale de informații în temeiul Regulamentului privind serviciile digitale (RSD) către 17 platforme și motoare de căutare online foarte mari, informează un comunicat de presă al Executivului comunitar.
Bruxellesul a precizat că a trimis aceste cereri către AliExpress, Amazon Store, AppStore, Bing, Booking.com, Facebook, Google Search, Google Play, Google Maps, Google Shopping, Instagram, LinkedIn, Pinterest, Snapchat, TikTok, YouTube și Zalando, scrie Agerpres.
Aceste firme au fost invitate să furnizeze mai multe informații cu privire la măsurile pe care le-au luat pentru a se conforma obligației de a acorda acces, fără întârzieri nejustificate, la datele care sunt public accesibile, prin interfața lor online, pentru cercetătorii eligibili.
Comisia subliniază că accesul cercetătorilor la date este esențial pentru a se asigura responsabilizarea și controlul public al politicilor platformelor.
Accesul cercetătorilor la datele disponibile public contribuie în mare măsură la obiectivele RSD, ceea ce este deosebit de important având în vedere evenimentele următoare cum ar fi alegerile la nivel național și la nivelul UE, precum și pentru monitorizarea continuă a prezenței conținuturilor și bunurilor ilegale pe platformele online.
Cele 17 platforme și motoare de căutare online foarte mari trebuie să prezinte Comisiei informațiile solicitate până la 9 februarie 2024. Pe baza evaluării răspunsurilor primite, Comisia va stabili etapele următoare.
CITEȘTE ȘI Netflix nu vrea să audă de Vision ProÎn urma desemnării lor ca platforme sau motoare de căutare online foarte mari, cele 17 firme trebuie să respecte întregul set de dispoziții introduse de RSD, inclusiv dispoziția privind accesul la date.
La 18 decembrie 2023, Comisia a inițiat împotriva POFM „X” o procedură oficială de constatare a neîndeplinirii obligațiilor, din mai multe motive, printre care suspiciunea de încălcare a obligațiilor referitoare la accesul cercetătorilor la date.