Comisia Europeană (CE) anunță vineri că a deschis o anchetă oficială ”cu privire la un eventual comportament anticoncurențial” al Facebook în domeniul anunțurilor online, relatează Reuters.
”În urma unei anchete aprofundate, Comisia se teme că Facebook poate să falsifice concurența în (acest) sector” și a deschis, astfel, o ”procedură formală de examinare”, anunță într-un comunicat CE.
Comisia urmează să stabilească dacă rețeaua de socializare a folosit date publicitare de la agenții de anunțuri pentru a le face apoi concurență în mod direct pe piețe învecinate, mai ales pe piața online, pe care este prezent prin serviciul "Facebook Marketplace", scrie News.ro.
”Examinăm în detaliu dacă aceste date oferă Facebook un avantaj concurențial incorect, mai ales în sectorul anunțurilor online, în care persoane cumpără și vând bunuri zilnic și în care Facebook se află în concurență cu întreprinderi de la care colectează date”, precizează vicepreședinta CE însărcinată cu politica în domeniul concurenței Margrethe Vestager.
Comisia urmează să examinze, de asemenea, felulu în care Facebook Marketplace este integrată în rețeaua de socializare Facebook, pentru a stabili dacă este vorba despre o ofertă care-i oferă un avantaj concurențial.