Comisia Europeană ar putea lansa luna viitoare o a treia acuzație antitrust împotriva Google, concentrată pe serviciul AdWords, au declarat trei persoane apropiate situației, transmite Reuters.
Operatorul celui mai popular serviciu de căutare online este deja investigat de Comisie pentru promovarea serviciului de cumpărături în detrimentul companiilor concurente și pentru utilizarea sistemului de operare Android destinat smartpjhone-urilor într-o manieră similară, scrie News.ro.
Comisia Europeană a cerut companiilor concurente să furnizeze informații legate de publicitatea prin intermeniul motorului de căutare, ceea ce sugerează că instituția ar putea aduce o nouă acuzație împotriva Google, au spus sursele.
Reprezentanții Comisiei au refuzat să comenteze, iar cei ai Google nu au dorit să o facă.
Termenii și condițiile pentru serviciile AdWords și AdSense sunt în atenția Comisiei din 2010, după ce alte companii s-au plâns de clauzele de exclusivitate incorecte și de restricțiile impuse furnizorilor de publicitate.
AdWords plasează publicitatea lângă rezultatele de căutare ale Google, atât pe site-urile Google cât și pe alte site-uri care depind de publicitatea pe Google pentru susținerea afacerilor lor.
Acest serviciu formează baza afacerilor Google în domeniul publicității, care au generat anul trecut venituri de 75 de miliarde de dolari, respectiv 90% din veniturile anuale totale ale grupului Alphabet, compania mamă a Google.
O decizie a Comisiei în alt caz, împotriva serviciului de cumpărături al Google, așteptată în acest an, pare să fi fost amânată, Executivul UE solicitând companiilor concurente mai multe documente, pentru a-și întări argumentele juridice, au spus sursele.
Google ar putea fi amendată cu 10% din cifra de afaceri totală, respectiv cu până la 7,4 miliarde de dolari, pentru fiecare caz în care compania va fi găsită vinovată de abuz al poziției dominante.