Comisia Europeană a lansat joi o a treia investigație antitrust împotriva Google, acuzând compania că blochează accesul companiilor concurente pe piața publicității prin intermediul motoarelor de căutare, transmite Reuters.
Executivul UE a reiterat totodată o altă acuzație, că Google favorizează în rezultatele căutărilor propriul serviciu de cumpărături, în detrimentul concurenței, scrie News.ro.
”Google a venit cu multe produse inovatoare, care ne-au schimbat viețile. Dar asta nu îi dă dreptul să priveze alte companii de șansa de a concura și a inova”, a afirmat comisarul pentru Concurență Margrethe Vestager într-o conferință de presă susținută la Bruxelles.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Comisia a trimis Google două ”declarații de obiecții”.
În noua declarație a Comisiei, Google este acuzată că a abuzat de poziția dominantă prin împiedicarea în mod artificial a altor site-uri să posteze publicitate din partea companiilor concurente.
Acest fapt are legătură cu platforma AdSense for Search, în care Google acționează ca intermediar pentru site-uri cum sunt cele ale retailerilor online, operatorilor de telecomunicații sau ziarelor, prin care căutările produc rezultate care includ reclame.
CITEȘTE ȘI "Colțul american" dispare de la BVB. Apple, McDonald's, Facebook, Coca-Cola, Microsoft vor fi retrase de la tranzacționare”Am exprimat și îngrijorarea că Google a împiedicat concurența prin limitatea capacității companiilor concurente să plaseze reclame referitoare la servicii de căutare, pe alte site-uri, ceea ce limitează dreptul utilizatorilor de a alege și inovațiile”, a spus Vestager.
Investigarea de către Comisie a Google, precum și anchetarea altor multinaționale americane în probleme legate de taxe și controlul asupra datelor personale a provocat nemulțumire la Washington. Președintele american Barack Obama a acuzat anul trecut Europa că se îndreaptă spre protecționism.
Vestager, fost minstru danez al Economiei care a devenit comisar la sfârșitul anului 2014, insistă că pur și simplu aplică legea și promovează libera concurență.
Programele AdWords și AdSense ale Google, aflate în atenția Comisiei din 2010, formează cea mai mare parte a afacerilor Google, care au generat amul trecut venituri de 75 de miliarde de dolari..
Comisia a reiterat totodată o concluzie preliminară, că Google a abuzat de poziția dominantă pentru a favoriza în mod sistematic serviciul de comparare a cumpărăturilor, în paginile rezultatelor de căutare.
Google riscă amenzi de până la 10% din veniturile totale, în fiecare caz, dacă va fi găsită vinovată de încălcarea reglementărilor UE în domeniul concurenței.
Google a precizat că a îmbunătățit capacitatea de alegere a utilizatorilor europeni și că va da un răspuns detaliat Comisiei Europene, în următoarele săptămâni.