Capacitatea mai limitată a Facebook de a oferi publicitate țintită, împreună cu investițiile Amazon în produse publicitare, determină un număr tot mai mare de mărci să își modifice bugetele de publicitate, relatează CNBC.
La nivelul sectorului comerțului cu amănuntul există o tendință mai mare de migrare către serviciile de publicitate oferite de Amazon, care are efecte majore pe Madison Avenue și Wall Street, scrie News.ro.
Ofertele de publicitate crescute ale Amazon pentru milioanele de mărci care vând pe site, împreună cu capacitățile de direcționare reduse ale Facebook, care au rezultat din schimbările de confidențialitate ale Apple, au produs o realiniere semnificativă pe piața de publicitate digitală.
Până acum un an, Amazon nici măcar nu a dezvăluit dimensiunea afacerii sale de publicitate, lăsând analiștii și investitorii să ghicească cât de mult câștiga compania permițând vânzătorilor și mărcilor să-și promoveze produsele pe site și aplicații.
Acum, divizia de publicitate a companiei este o afacere anuală de 38 de miliarde de dolari, iar săptămâna trecută a raportat o creștere de 19% de la an la an în trimestrul al patrulea, până la 11,6 miliarde de dolari.
Meta, compania mamă a Facebook, a raportat între timp o scădere anuală de 4% a veniturilor pentru trimestrul patru. la 32,2 miliarde de dolari, acesta fiind al treilea declin trimestrial consecutiv.
Google a fost mai puțin afectată de actualizarea iOS de la Apple, dar afacerea cu publicitate este încă afectată de încetinirea economică. Compania sa mamă, Alphabet, a înregistrat o creștere a veniturilor cu 1%, până la 76 de miliarde de dolari.
Amazon s-a catapultat pe locul trei pe piața globală de reclame digitale, cu o cotă de 7,3%, potrivit Insider Intelligence.
Chiar dacă ia cote de piață de la Google și Facebook, Amazon este încă cu mult în urma celor doi lideri de piață, care controlează 28,8% și, respectiv, 20,5% din industria de profl. Datele financiare ale Facebook includ și Instagram.