Mult mediatizată platformă de socializare audio, Clubhouse, a început procesul de extindere a disponibilității, cu planuri pentru disponibilitate globală până la sfârșitul săptămânii.
La doar o săptămână după ce, în sfârșit, s-a lansat pe Android, dar doar în Statele Unite, Clubhouse anunță planurile de extindere globală, extindere care va începe de marți.
Astfel, din a doua zi a acestei săptămâni, Clubhouse va fi disponibilă în Brazilia, Japonia și Rusia. Până cel târziu vineri, serviciul va fi accesibil și în India și Nigeria, iar, până la finele săptămânii, va fi disponibil “în restul lumii”.
În ciuda extinderii globale, platforma socială va funcționa în continuare pe baza unui sistem de invitații, în care utilizatorii pot accesa platforma doar dacă beneficiază de o invitație.
Dată fiind extinderea globală și, mai ales, scăderea drastică a ritmului de creștere în ultimele luni, renunțarea la invitații și deschiderea porților pentru toată lumea pare un pas logic și doar o chestiune de timp.
Evaluată 4 miliarde de dolari, Clubhouse a avut vârful de performanță de până acum în luna februarie. Atunci, după ce la discuțiile din cadrul platformei au participat personalități precum Elon Musk și Mark Zuckerberg, serviciul a atras 9,6 milioane de download-uri.
A scăzut, apoi, treptat, la 2,7 milioane de download-uri în martie și doar 922.000 în aprilie.
Dincolo de scăderea numărului de utilizatori noi, care ar putea fi remediată prin lansarea globală și, ulterior, renunțarea la invitații, Clubhouse trebuie să se lupte și cu clonele sale. Companii precum Twitter și Facebook au lansat deja produse similare, care ar putea “mânca” din piața Clubhouse.