Noua stea din social media, rețeaua de socializare focusată pe comunicare audio, Clubhouse, a reușit o creștere spectaculoasă în prima jumătate a acestei luni, datorată în principal participării unor personalități.
La 1 februarie, conform App Annie, Clubhouse avea 3,5 milioane de instalări la nivel global. Până pe 16 februarie, numărul celor care au descărcat aplicația crescuse deja la 8,1 milioane, ceea ce reprezintă mai mult decât dublarea numărul de instalări.
În perioada respectivă, au participat la discuții pe Clubhouse o serie de personalități, printre care Elon Musk și Mark Zuckerberg. Acestora li se și atribuie spectaculoasa creștere a Clubhouse.
CITEȘTE ȘI Facebook a blocat accesul la știri pe platformă în AustraliaCreșterea Clubhouse vine în contextul în care accesul la rețea se face deocamdată doar pe bază de invitație, care poate fi primită de la prieteni care o folosesc deja.
O distincție trebuie făcută între numărul de instalări și numărul utilizatorilor propriu-ziși ai rețelei - nu orice descărcare a aplicației a fost făcută de un utilizator înregistrat, astfel că numărul real al utilizatorilor Clubhouse ar trebui să fie sub 8 milioane.
Analiștii încă se întreabă dacă socializarea audio va fi într-adevăr un trend și dacă creșterea Clubhouse este sustenabilă. Sunt mulți care cred că este doar un boom de moment.
Chiar și așa, pentru a fi pregătită în cazul în care utilizatorii chiar sunt interesați să socializeze exclusiv audio, Facebook lucrează deja la o clonă, care va oferi o funcționalitate similară.