Liderul PNL și șeful Senatului, Florin Cîțu, și-a retras proiectul, anunțat de Profit.ro, în care propune recunoașterea în mod oficial a jocurilor pe calculator drept sporturi electronice (e-sports).
La scurt timp după ce proiectul a fost anunțat de Profit.ro, documentul a fost retras, iar reprezentanții Departamentului de comunicare al PNL au transmis că urmează să fie efectuate modificări.
"L-am depus pentru că am vrut să-l depun. L-am retras pentru că sunt câteva lucruri de clarificat și, când va fi gata, va reveni", a spus și Cîțu.
”Prin sport se înțelege și sportul electronic, respectiv activitatea desfășurată în cadrul unui mediu virtual, prin utilizarea unui calculator sau al unui dispozitiv electronic, într-o formă organizată și competitivă, printr-o participare individuală sau în echipă și care să conducă la obținerea de rezultate în competiții de orice nivel”, prevede proiectul liderului liberal.
Cîțu arată că există o Federație Internațională de Esports care are ca principal scop recunoașterea oficială a sporturilor electronice și legiferarea lor și care are 104 membri, dintre care foarte multe state europene.
În acest context global, susține Cîțu, România este una dintre cele mai active țări din sfera sporturilor electronice. Astfel, din informațiile furnizate de Asociația pentru promovarea Sporturilor Electronice rezultă că la nivel național există peste 8.000 de jucători amatori și profesionisti, aproximativ 50 de cluburi, 4 competiții naționale, 10 manageri, 50 administratori, 80 designeri, 15 social-media manageri, 15 antreprenori, 20 de analiști și o serie de influenceri care lucreazp in industria Esports.
”Din păcate, deși există de ceva vreme atât industria Esports, cât și jucăători profesioniști care activează în această industrie, la nivelul legislației din România nu există o reglementare care să încurajeze aceste sporturi electronice și care să protejeze drepturile persoanelor implicate. De asemenea, trebuie luată în calcul și posibilitatea României de a participa la Olimpiadă cu o echipă Esports, iar lipsa reglementării sporturilor electronice conduce la dificultăți serioase, atât pentru jucători, cât și pentru restul persoanelor implicate. Toate aceste dificultăți generate de vidul legislativ creează un sentiment de neîncredere al potențialilor investitori în industria Esports din Romania și induce un sentiment de nesiguranță pentru jucători talentați care și-ar dori să construiască o cariera în domeniul sporturilor electronice”, afirmă Florin Cîțu.
CITEȘTE ȘI Investitorii străini pariază pe RomâniaLipsa cadrului legislativ face aproape imposibilă dezvoltarea acestui domeniu, reclamă șeful Senatului.
”În primul rând, organizatiile si cluburile nu pot să angajeze sau să contracteze jucători sub forma oficiala de ”jucător de sporturi electronice”, ci trebuie să îi treacă sub cu totul alte forme precum ’’operator de calculator” sau ’’jucător de bowling”, aspect care produce dezavantaje atât angajaților (jucători), cât și angajatorilor”, subliniază liderul PNL.
Prin urmare, proiectul reglementează sporturile electronice, jucătorii, cluburile, competițiile și alte organizații de sporturi electronice.
CITEȘTE ȘI Spania a rămas fără aproape 300.000 de muncitori români, după ce diaspora a început să plece masiv: Nu mai merită să trăiești aici! Unde au plecat” (...) Odată cu reglementarea sporturilor electronice și definirea activitpților care alcătuiesc industria Esports, România va deveni rapid unul dintre liderii din Uniunea Europeană în domeniul sporturilor electronice, având în vedere atât interesul crescut al jucătorilor, cât și al organizatorilor și al investitorilor in industria Esports.
Din perspectiva economică, recunoașterea sporturiior electronice declanșează un efect în lanț in ecosistemul din jurul industriei, prin generarea de venituri consistente și extinderea afacerilor în acest domeniu, odatp ce se înlatura scepticismul investitorilor și al partenerilor cauzat de lipsa de recunoaștere oficiaăa a sporturilor electronice in România”, crede Florin Cîțu.
Acesta adaugă că, prin această recunoaștere, ”România va fi printre primele țări din Uniunea Europeană în acest demers și va deschide drumul catre un adevarat hub în domeniul sporturilor electronice in Europa”, amintind că Polonia a recunoscut în mod oficial sporturile electronice în 2017 și, astfel, în Polonia ”sportul nu mai este definit doar ca activitate fizică, ci și ca activitate intelectuală”.