Chris Barton este antreprenor, co-fondator și Director în Board-ul Shazam, expert în aplicații mobile. Prezența lui pe scena Conferinței Globale IAA „Creativity4Better”, alături de un număr impresionant de lideri în inovație și tehnologie, de nivel global, creează cadrul de expunere pentru tema conferinței din acest an: cultura inovației.
Chris Barton a lansat aplicația Shazam în 1999, pornind de la ideea originală de a ajuta utilizatorii să identifice o melodie de la radio sau dintr-un spațiu public, cu ajutorul unui telefon mobil. Înainte de apariția smartphone-ului, exista o modalitate de a găsi titlul unei melodii, și anume apelarea unui număr, apoi receptorul trebuia apropiat de aparatul de radio. La lansare, baza de cântece stocată de Shazam era de 2 milioane, iar identificarea dura 15 secunde.
Începând cu 2008, odată cu lansarea smartphone-urilor și listarea Shazam în app store-uri, aplicația a cunoscut o expansiune uriașă, fiind azi folosită în mod curent de peste un miliard de persoane la nivel global și înmagazinând peste 30 de milioane de melodii.
După vânzarea companiei către Apple, Chris Barton își continuă activitatea într-o altă nișă, cea a antreprenorilor. În prezent, acesta activează ca și consultant și investitor pentru startup-uri de tehnologie, continuând să dețină poziția de Director în Board-ul companiei Shazam.
Background-ul său profesional, ca fondator și lider al Shazam, Mobile Strategist pentru Google și Dropbox sau consilier pentru startup-uri tech, îl recomandă ca fiind un adevărat inovator și cunoscător al publicului de aplicații mobile, cu un spirit antreprenorial de excepție.
Alături de Chris Barton, pe scena Conferinței Globale IAA „Creativity4Better” vor mai urca pe scenă: Karim Rashid, o legendă a design-ului și numit „cel mai faimos designer industrial al Americilor” de către Time Magazine, Jacques Seguela, Fondator RSCG și Chief Creative Officer de mai bine de 25 de ani, Mailine Swildens, Google Director for ZOO EMEA, Rory Sutherland, Vice-Chairman Oglivy UK & TED Talks superstar, Bruno Bertelli, Global Chief Creative Officer Publicis Worldwide și cel mai premiat creativ italian din lume, Geoffrey Hantson, Creative Officer Happiness și unul dintre cei mai premiați creativi din lume și mulți alții.
Conferința Globală IAA „Creativity4Better” este un eveniment de nivel global organizat de IAA România. Conferința va avea loc la Opera Națională, pe 17 octombrie 2019, iar biletele pot fi achiziționate online pe www.creativity4better.com, la prețul de 315 euro (+TVA) pentru membrii IAA, preț special valabil în perioada 15 iulie – 17 octombrie 2019.
Mulțumim sponsorilor care s-au alăturat Conferinței Globale IAA 2019: Kaufland România, Coca-Cola, Philip Morris Trading, Facebook, Renovatio, CrisTim, Google, Ursus – Gold Partners, MedLife, Therme Group, Nespresso, Autoklass, Mercedes, Promenada – Partners. Mulțumim, de asemenea, tuturor partenerilor media și celor care ne susțin în acest demers de a aduce mai aproape de comunitatea locală, pentru al treilea an consecutiv, cele mai valoroase surse de inspirație.
IAA România este cea mai vastă și mai reprezentativă asociație profesională a industriei de marketing, comunicare și media, un parteneriat strategic unic ce reprezintă interesele a peste 110 companii active în industrie: clienți de publicitate, agenții de publicitate și media și instituții mass-media. Obiectivul IAA este să transforme România într-un hub global creativ, devenind astfel busola industriei de marketing și comunicare.
IAA România este afiliată la IAA Global cu sediul la New York și filiale în peste 65 de țări. Pentru activitatea sa la standarde de excelență, IAA România a primit de 3 ori premiul global IAA Inspire Award pentru cea mai activă și creativă filială din lume.