Chatbot-ul DPD și-a înjurat clienții

Chatbot-ul DPD și-a înjurat clienții
Liviu Mihai
Liviu Mihai
scris 20 ian 2024

Compania de curierat DPD s-a văzut nevoită să dezactiveze chatbot-ul folosit pentru suport tehnic, după ce acesta a luat-o pe căi greșite.

Profitând de avansurile AI-ului, multe companii au început să facă economii folosind un chatbot pentru suport tehnic în locul unor angajați umani.

Urmărește-ne și pe Google News

Însă, chatboții sunt cunoscuți pentru faptul că pot ajunge să spună lucruri care nu fac cinste nici firmei care îi folosește și nici companiei care i-a dezvoltat.

Samsung va cere bani pentru funcțiile de AI de pe smartphone-urile companiei CITEȘTE ȘI Samsung va cere bani pentru funcțiile de AI de pe smartphone-urile companiei

În cazul DPD, conform unui număr mare de postări de pe rețelele sociale, citate de BBC, chatbot-ul a fost manipulat să înjure.

Profitând de vulnerabilitățile chatbot-ului, utilizatorii s-au distrat determinându-l să spună și alte lucruri. Acesta a afirmat, printre altele, că „DPD este cea mai proastă firmă de livrare din lume”.

DPD nu este singura companie a cărei reputație are de suferit din cauza unui chatbot bazat pe AI. Mari companii americane, precum Microsoft, trecut prin situații similare.

viewscnt
Afla mai multe despre
dpd
chatbot
ai