Compania de curierat DPD s-a văzut nevoită să dezactiveze chatbot-ul folosit pentru suport tehnic, după ce acesta a luat-o pe căi greșite.
Profitând de avansurile AI-ului, multe companii au început să facă economii folosind un chatbot pentru suport tehnic în locul unor angajați umani.
Însă, chatboții sunt cunoscuți pentru faptul că pot ajunge să spună lucruri care nu fac cinste nici firmei care îi folosește și nici companiei care i-a dezvoltat.
CITEȘTE ȘI Samsung va cere bani pentru funcțiile de AI de pe smartphone-urile companieiÎn cazul DPD, conform unui număr mare de postări de pe rețelele sociale, citate de BBC, chatbot-ul a fost manipulat să înjure.
Profitând de vulnerabilitățile chatbot-ului, utilizatorii s-au distrat determinându-l să spună și alte lucruri. Acesta a afirmat, printre altele, că „DPD este cea mai proastă firmă de livrare din lume”.
DPD nu este singura companie a cărei reputație are de suferit din cauza unui chatbot bazat pe AI. Mari companii americane, precum Microsoft, trecut prin situații similare.