Peste 500 de incidente de securitate cibernetică au fost raportate, până în prezent, la numărul unic 1911, de patru ori peste media anuală, potrivit datelor oficiale prezentate, marți, de Cătălin Aramă, directorul general al Centrului Național de Răspuns la Incidentele de Securitate Cibernetică (CERT-RO).
"Numărul 1911 este al doilea număr unic scurt existent în lume, după Israel, unde puteți primi consiliere în urma incidentelor de securitate cibernetică și unde este bine să raportați aceste incidente, pentru că, prin aceste raportări, se pot crea tipuri de alerte ce pot ajuta utilizatorii. De asemenea, 1911 este primul call center din Europa, cu număr unic apelabil din toate rețelele. De la lansarea numărului unic 1911 și până în prezent au fost raportate peste 500 de incidente de securitate cibernetică, de patru ori peste media anuală obișnuită. Cele mai multe apeluri au provenit din zona cetățenilor, în condițiile în care peste 80% dintre computerele personale nu sunt protejate corespunzător împotriva amenințărilor cibernetice", a declarat Cătălin Aramă, în cadrul unei conferințe de specialitate, scrie Agerpres.
Conform datelor centralizate, din numărul total de raportări la numărul unic, 46% dintre atacurile cibernetice au vizat vulnerabilități, iar 33% elemente de fraudă, precum fraudă financiară, phishing sau vishing. De asemenea, 7% din totalul mesajelor preluate la 1911 s-au referit la conținut abuziv, din care cele mai semnificative au vizat: mesaje spam, sextortion, suspiciuni vizând compromiterea unor date cu caracter special sau personal.
În același timp, dintre resursele compromise (raportate în procent de 7%), cele mai semnificative au făcut referire la site-uri web, sisteme/rețele, aplicații/servicii, în timp ce alte 7% dintre raportări au vizat colectarea informațiilor cu caracter personal.