Chrome se pare că va fi singurul browser care va folosi FLoC pentru urmărirea utilizatorilor, după ce producătorii celor mai importante browsere au spus pas.
Deoarece cookie-urile terțe sunt compromise și blocate în majoritatea browserelor, după ce au fost folosite pentru urmărirea peste tot a utilizatorilor, fără a fi luată vreo secundă în considerare intimitatea online a acestora, Google a venit cu un înlocuitor, pe care-l numește Federated Learning of Cohorts, pe scurt FLoC.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
FLoC nu mai urmărește fiecare utilizator în parte, cum era cazul cookie-urilor. În schimb, pe baza a unui foarte mare număr de puncte de date (interese, pasiuni comune), sunt urmărite grupuri mari de utilizatori.
Tehnologia a fost construită pe baza unui proiect open-source. Astfel, Google spera ca nu doar Chrome, ci și celelalte browsere să o implementeze.
Însă, deja producătorii celor mai importante browsere spun că nu au de gând să folosească FLoC. Microsoft, Mozilla, Vivaldi, Brave și Opera au spus la unison nu tehnologiei propuse de Google. Apple încă nu a spus nimic, însă este un răspuns ușor de intuit.
CITEȘTE ȘI Cum s-a schimbat mediul de afaceri din România în ultimii 30 de ani: O istorie povestită prin ochii consultanței, cu liderii PwC (I)Cei de la Brave spun că FLoC va încălca intimitatea utilizatorilor, în ciuda faptului că este promovată ca o tehnologie care o respectă. Vivaldi merge și mai departe, considerând că Google păcălește opinia publică pentru propriul câștig financiar.
Cele mai dureroase refuzuri vin, însă, de la Microsoft și Mozilla. Microsoft spune că nu vrea să folosească elemente de identificare culese fără acordul și știința utilizatorilor, iar Mozilla nu vrea să folosească o tehnologie care colectează milioane de puncte de date pe care utilizatorii nici nu le înțeleg.
CITEȘTE ȘI Studiu EY: Companiile raportează scăderi ale cifrei de afaceri, însă doar 19% și-au revizuit politica de prețuri de transferChiar și fără suportul browser-elor concurente, este puțin probabil că Google să renunțe la FLoC. Chrome poate colecta pe cont propriu suficiente date de la utilizatori, având, în prezent, o cotă de 64% din piață.