Brave, dezvoltatorul browser-ului web cu același nume, a lansat un motor de căutare ce pune accent pe protejarea intimității utilizatorilor.
Motorul de căutare Brave Search este cel mai nou produs al companiei care dezvoltă browser-ul web Brave. La fel ca browser-ul, motorul de căutare promite utilizatorilor intimitate.
Cei de la Brave Software, ca și alte companii mici, folosesc intimitatea ca argument de marketing, menit să atragă utilizatorii sătui de felul în care sunt tratați de marile companii de tehnologie, precum Google și Facebook.
CITEȘTE ȘI UE a lansat o anchetă privind practicile Google în domeniul publicității digitaleNoul motor de căutare, disponibil acum în variantă beta, promite utilizatorilor că nu vor fi urmăriți, iar datele lor personale nu vor fi folosite pentru targetarea cu reclame.
Brave Search folosește un index propriu, creat de la zero, care, conform producătorului, îi conferă independență față de Google, spre deosebire de alte motoare de căutare care promit intimitate, dar folosesc indexul Google.
Motorul de căutare este disponibil atât în browser-ul Brave, cât și în orice alt browser, la adresa search.brave.com. În browser-ul Brave, eventual, va deveni motorul de căutare implicit.
Brave Software are 32 de milioane de utilizatori pentru toate produsele companiei, care, pe lângă browser-ul web și noul motor de cumpărare, mai oferă un serviciu de știri, un VPN cu firewall, dar și un business de reclame online care promite, de asemenea, intimitate.