Compania chineză Baidu, unul dintre giganții planetei în domeniul tehnologiilor legate de internet și folosirea inteligenței artificiale (AI), a lansat în China una dintre primele aplicații legate de "metavers", acest univers virtual paralel considerat a fi următorul salt major în evoluția internetului, transmite AFP.
Metaversul, accesibil prin internet, este un fel de dublură digitală a lumii reale, explică AFP. Acest concept, care este încă la început, promite eliberarea de constrângerile fizice și multiplicarea interacțiunilor umane în format 3D, scrie Agerpres.
Oportunitățile oferite de deschiderea unei "noi lumi virtuale" a stârnit apetitul giganților internetului. Facebook, care promovează intens această idee de afaceri, a mers până acolo încât și-a redenumit compania-mamă "Meta".
Baidu, supranumit și Google-ul chinezesc, a făcut luni primii pași în metavers cu o conferință "metaversală" la care a participat patronul său, Robin Li și un public format din avataruri. Evenimentul a coincis cu lansarea de către Baidu a unei aplicații pentru metavers.
Denumită XiRang ("Tărâmul speranței"), această aplicație permite crearea unui personaj virtual (avatar) și interacțiunea cu alți utilizatori într-o lume 3D. Aplicația este accesibilă pe telefonul mobil și pe calculator, dar poate fi folosită și cu ajutorul căștilor pentru realitatea virtuală.
În lumea XiRang, utilizatorii sunt liberi să exploreze un oraș virtual. La fel ca în viața reală, ei pot merge să admire o expoziție, evident virtuală, ori o reproducere a celebrului Templu Shaolin sau pot plonja într-o piscină virtuală.
Aplicația XiRang este disponibilă doar în China.
Baidu lucra la acest proiect dinainte ca termenul "metavers" să capete popularitate, în octombrie, după decizia Facebook de a se redenumi "Meta".
Urmând exemplul Baidu, și alte companii chineze din domeniul internetului se deschid către metavers. ByteDance (TikTok) a investit în mai multe domenii adiacente ale acestui sector, printre care și producătorul de căști virtuale Pico. Un alt gigant al internetului chinez, Tencent, lucrează deja pe propria platformă metavers, profitând de uriașa sa experiență în domeniul jocurilor video, în care este un actor major. Cât despre campionul chinez al comerțului electronic Alibaba, acesta a creat o filială pentru a reflecta asupra diferitelor oportunități oferite de metavers.