Apple lucrează la o alternativă la Google, care ar putea înlocui, la un moment dat, motorul de căutare ce este disponibil în prezent pe dispozitivele Apple în urma unei înțelegeri în valoare de mai multe zeci de miliarde de dolari între cele două companii.
Google plătește Apple câteva zeci de miliarde de dolari pentru a fi folosit în mod implicit pentru căutările online. Este un deal care datează de mulți ani, care a crescut ca valoare în timp și care este important pentru ambele companii - Apple are nevoie de un motor bun de căutare, iar Google are nevoie de utilizatori cu dare de mână.
Însă, acest deal a atras atenția oficialităților americane, care investighează înțelegerea dintre cei doi giganți și care se pare că o vor folosi în tribunal împotriva Google, care a fost deja acuzat de politici anticoncurentiale pe căutare și shopping.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În aceste condiții, Apple ar putea fi lăsată fără motorul de căutare pe care l-a folosit atâția ani.
O schimbare minoră din iOS 14, prin care Apple afișează în unele cazuri (precum Today View, de exemplu) propriile rezultate cu link-uri către site-urile web, indică faptul că Apple ar lucra în prezent la o alternativă la Google pentru propriile produse, pe care să o folosească în cazul în care va fi forțată să renunțe la înțelegere.
Apple l-a angajat în urmă cu doi ani pe John Giannandrea, specialist în integrarea inteligenței artificiale în căutare, cel care era angajat la acea vreme la Google. Giannandrea a lucrat în acest timp la dezvoltarea capacităților de AI ale lui Siri.
În ultima vreme, Apple rulat mai multe anunțuri de angajare a specialiștilor în motoare de căutare, alt indiciu care duce spre aceeași concluzie.
De asemenea, încă indiciu vine din creșterea în ultima vreme a activității Applebot - botul Apple de indexare al site-urilor web.
Mai rămâne de văzut dacă motorul de căutare al celor de la Apple va fi un produs independent sau parte a lui Siri și dacă după pierderea deal-ului cu Google Apple va vinde reclame în paginile de căutare, ceea ce ar contraveni cu promisiunile pe care le face în ceea ce privește protejarea intimității utilizatorilor săi.