Compania americană renunță la rolul neutru și se transformă într-un jucător în cadrul propriului serviciu de conținut audio.
Surse din cadrul Apple, citate de Bloomberg, susțin că Apple va începe să finanțeze anumiți creatori de podcast-uri, pentru ca acestea să fie disponibile exclusiv în cadrul serviciului Apple Podcasts.
Oficialii Apple ar fi contactat deja mai multe companii care crează podcast-uri pentru a le propune contracte prin care conținutul acestora să fie difuzat doar în cadrul serviciului deținut de Apple.
Apple a refuzat să comenteze informația.
CITEȘTE ȘI Qualcomm lansează un nou chipset pentru smartphone-urile de topDacă informația se confirmă, rolul Apple în nișa de podcast-uri se va schimba radical, cu intenția evidentă de monetizare a acestui tip de conținut.
Apple a fost până acum un actor neutru, care accepta în cadrul propriului serviciu creațiile celor care le trimiteau și le publica în cadrul unor liste procesate de o echipă editorială care scotea în față cel mai interesante creații.
În momentul în care va publica în Apple Podcasts conținutul exclusiv, Apple va deveni un jucător care va avea interesul să-l promoveze pe acesta, în defavoarea celorlalte podcast-uri, pentru a-l monetiza.
Asta ar putea stârni nemulțumirea celorlalți creatori de conținut, care, la fel ca Spotify în cazul streaming-ului muzical, pot acuza Apple că joacă un rol dublu, de arbitru și jucător.
Apple deține cea mai importantă platformă de podcast-uri, pe care se realizează aproximativ jumătate din întreaga audiție a acestui tip de conținut, și nu ar fi singura companie care trece la un model de business bazat pe conținut exclusiv.
Spotify, după ce a cumpărat două platforme de podcast-uri, Gimlet Media și Parcast, a anunțat că va mai investi 500 de milioane de dolari în alte achiziții din această zonă.
Pentru Apple, de cealaltă parte, Podcasts va deveni un nou serviciu monetizat, alături de alte servicii ale companiei, precum Apple Music sau mai noile Apple TV Plus și Apple Arcade.