Apple s-a conformat, în sfârșit, autorităților olandeze în ceea ce privește plățile prin serviciile terțe

Apple s-a conformat, în sfârșit, autorităților olandeze în ceea ce privește plățile prin serviciile terțe
scris 11 iun 2022

După mai multe luni de la o decizie a autorităților olandeze și nu înainte de a plăti 10 amenzi pentru nerespectarea acesteia, Apple a făcut modificările necesare în privința plății în aplicații prin intermediul serviciilor terțe.

În decembrie 2021, Autoritatea pentru Consumatori și Piețe din Olanda anunța, în urma unei plângeri făcute de Match Group, că Apple trebuie să faciliteze plățile prin sisteme terțe pentru aplicațiile matrimoniale.

Urmărește-ne și pe Google News

Apple a făcut unele modificări în acest sens în decursul ultimilor luni, însă, acestea nu au mulțumit autoritățile olandeze, astfel că gigantul american a fost amendat, în total, cu 50 de milioane de euro.

Acum, la șapte luni de la decizie, compania americană face, în sfârșit, modificările conforme deciziei.

Gigantul Apple și-a triplat anul trecut rulajul și profitul prin firma sa din România CITEȘTE ȘI Gigantul Apple și-a triplat anul trecut rulajul și profitul prin firma sa din România

În primul rând, este modificat comisionul plătit în cazul folosirii sistemelor terțe de plată. În loc de 27%, cât vroia Apple inițial, acesta va fi mai mic cu 3% decât comisionul standard. Asta înseamnă că procentul oprit de Apple va fi 27% sau 12%, în funcție de încadrarea dezvoltatorilor.

În al doilea rând, Apple a renunțat la anumite cerințe foarte riguroase. Pe de o parte s-a renunțat la clauza prin care serviciile terțe de plăți trebuiau să fie disponibile în 99,9% din timp și să ofere un timp de răspuns de 300 de milisecunde.

Pe de altă parte, dezvoltatorii nu mai sunt obligați să aleagă între un sistem de plată terț în aplicație și un link către un sistem extern de plată - le pot folosi acum pe amândouă. De asemenea, în al doilea caz dezvoltatorii pot afișa acum valoarea plății în ecranul cu link-ul, ceea ce Apple interzicea până acum.

În fine, Apple a modificat limbajul folosit în mesajele pe care le afișează utilizatorilor atunci când acestora li se prezintă opțiunea plății cu un sistem terț. Dacă până acum mesajele erau menite să sperie utilizatorii și să-i ghideze către sistemul de plată Apple, acum limbajul este unul neutru și obiectiv.

Întreaga aventură a Apple în Olanda este de urmărit cu interes, pentru că arată la ce se pot aștepta utilizatorii și dezvoltatorii atunci când reglementări similare vor viza Apple și în alte regiuni.

Este doar o chestiune de timp până când reglementări similare vor fi impuse în Europa și Statele Unite, iar ceea ce s-a întâmplat în Olanda poate fi un preambul atât pentru autorități, cât și pentru Apple.

viewscnt
Afla mai multe despre
apple
plăți
olanda
aplicații