Grupul american Apple a lansat o campanie agresivă de reduceri pe site-ul său oficial Tmall din China, cea mai importantă piață externă a sa, oferind discounturi de până la 2.300 yuani (318 dolari) la anumite iPhone-uri, transmite Reuters.
Apple se confruntă cu dificultăți în China din 2023, când avansul rivalilor locali, cum ar fi Huawei Technologies, și o interdicție neoficială asupra folosirii iPhone-urilor în agențiile de stat și în firme au afectat cea mai importantă piață a sa, după SUA, scrie Agerpres.
Potrivit cifrelor furnizate de China Academy of Information and Communications Technology (CAICT), livrările de telefoane mobile inteligente ale mărcilor străine au scăzut cu 27% în primul trimestru din 2024.
Apple și revânzătorii săi chinezi au început să reducă prețurile la începutul lui 2024, grupul american confruntându-se cu sporirea concurenței din partea rivalilor locali, cum ar fi Huawei.
Reducerile sunt valabile în perioada 20 – 28 mai și sunt mult mai substanțiale decât cele oferite de Apple în februarie.
Cea mai mare reducere oferită în campania din februarie a fost de 1.150 yuani, iar de data aceasta discounturile sunt de până la 2.300 yuani. Cel mai semnificativ discount este la modelul 1TB iPhone 15 Pro Max, dar și alte modele beneficiază de reduceri semnificative de preț.
Sporirea presiunii concurențiale asupra Apple vine după ce luna trecută Huawei a introdus noua serie de smartphone-uri premium, Pura 70, după lansarea Mate 60 în august 2023.
Livrările de telefoane iPhone în China au urcat cu 12% în martie, conform calculelor Reuters pe baza cifrelor furnizate de China Academy of Information and Communications Technology, o îmbunătățire semnificativă față de declinul 37% al vânzărilor din primele două luni din acest an.
Investitorii monitorizează performanțele companiei în China, pe fondului rolului țării de piață majoră și de bază de producție globală pentru iPhone. Luna aceasta, compania a prezentat un nou iPad Pro și un iPad Air mai mare, în încercarea de a stimula vânzările.