În iOS 14, rețeaua de reclame a Apple va accesa datele utilizatorilor în mod implicit, dacă utilizatorii nu găsesc opțiunea aferentă și nu o dezactivează manual.
Apple pregătește o schimbare pentru iOS 14, prin care, cel mai probabil, își va atrage atât criticile utilizatorilor, cât și cele ale altor companii care au intereseze în zona publicității.
În următoarea versiunea de iOS, care va fi lansată în toamna acestui an, Apple Advertising, rețeaua de reclame a Apple, va fi activată în mod implicit. Asta înseamnă că Apple va accesa datele utilizatorilor din momentul instalării update-ului sau cumpărării un device nou.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Apple Advertising va avea o secțiune proprie în Settings, unde va oferi posibilitatea dezactivării urmăririi. Însă, cum arată și studiile, aceste opțiuni sunt folosite doar de un procent redus din utilizatori (sub 30%), restul rămânând cu setările implicite.
Apple și-a modelat în ultimii ani brandul pe ideea protejării intimității. De aceea, noua schimbare îi va afecta imaginea de protector al datelor personale și va trece compania de cealaltă parte a baricadei.
Mai există și problema concurenței incorecte, Apple creându-și în acest fel un mare avantaj față de Google, Facebook și celelalte companii care tânjesc după datele personale ale utilizatorilor de iPhone.
Identificatorul pe baza căruia erau urmăriți utilizatorii, IDFA, va fi modificat în iOS, astfel încât aplicațiile care accesează datele personale să afișeze notificări explicite, în care utilizatorii sunt întrebați dacă vor sau nu să fie urmăriți - un limbaj care va atrage, cel mai probabil, blocarea urmăririi de un număr mult mai mare de utilizatori decât până acum.
În același timp, rețeaua de advertising a Apple va urmării utilizatorii în mod implicit, fără vreo notificare. Practic, Apple folosește cartea protejării intimității pentru a obstrucționa celelalte companii, în vreme ce se pune singură în pole position în cursa pentru urmărirea utilizatorilor.
Rezultatul va fi că Apple va câștiga rapid o cotă importantă din piața de 80 de miliarde de dolari a reclamelor la aplicații mobile.