Apple a introdus o nouă regulă dezvoltatorilor de aplicații pentru platformele sale, care interzice expres vânzarea și partajarea listelor de contacte.
Poate pentru cea mai mare parte a utilizatorilor este o noutate, însă vânzarea contactelor de către aplicațiile cărora le-au acordat acces la agendă a fost și este încă o practică a multora dintre dezvoltatorii de aplicații și jocuri.
Apple nu poate face nimic cu datele vândute până acum, după ce, la fel ca Google, a stat pasivă ani la rând în fața acestui fenomen. Poate, însă, să împiedice de acum înainte ca agenda de contacte a utilizatorilor să fie folosită ca o marfă.
În fapt, Apple tocmai a introdus în regulamentul magazinelor sale de aplicații un paragraf care se referă exact la acest aspect. Dezvoltatorii nu mai au voie să creeze o bază de date din contactele utilizatorilor și să o vândă.
CITEȘTE ȘI Canadienii de la CGI, al 5-lea jucător mondial independent în domeniul serviciilor IT, deschid un centru de consultanță și cercetare software în București și angajează 300 de persoaneDe asemenea, noile reguli interzic crearea unui profil plecând de la aceste date, profil pe baza căruia utilizatorul să poată fi identificat și targetat.
Dezvoltatorii pot în continuare să ceară acces la agenda de contacte dacă aceasta este necesară pentru funcționarea aplicației. Însă, vor trebui să explice clar în ce scop vor fi folosite datele culese.
Noua regulă este încă o măsură care vine ca urmare a scandalului Cambridge Analytica, care a compromis datele personale ale peste 87 de milioane de utilizatori Facebook.
Apple a mai operat recent o modificare a regulamentului pentru magazinele sale de aplicații, modificare care interzice folosirea dispozitivelor sale pentru minarea monedelor virtuale.