Apple etichetează aplicațiile din App Store în funcție de nivelul de intimitate oferit

Apple etichetează aplicațiile din App Store în funcție de nivelul de intimitate oferit
scris 15 dec 2020

La câteva luni distanță de când a început să ceară dezvoltatorilor să completeze informații despre practicile de colectare a datelor personale, Apple inaugurează ceea ce numește “privacy labels” - etichete simple, care le spun utilizatorilor cât de mult sau de puțin sunt urmăriți dacă instalează o anumită aplicație.

Fiecare pagină a unei aplicații din App Store conține acum un nou tip de informație - etichete ce caracterizează succint nivelul de intimitate oferit. Acestea sunt disponibile pe iOS, iPadOS, macOS, watchOS și tvOS.

Urmărește-ne și pe Google News

Noile etichete se împart, în funcție de politicile aplicațiilor privind colectarea datelor personale, în trei categorii principale: date care nu sunt legate de utilizator, date care sunt legate de utilizator și date folosite pentru urmărirea utilizatorului.

iPhone va reveni din 2021 la programul normal de producție și lansare CITEȘTE ȘI iPhone va reveni din 2021 la programul normal de producție și lansare

Distincția dintre primele două categorii vine din identificarea utilizatorului. Aplicațiile din prima categorie colectează date fără a le atribui persoanei sau device-ului care le-a generat. În a doua categorie, informațiile sunt catalogate în strânsă legătură cu persoana, fiind folosite, de regulă, pentru targetarea cu reclame.

În cea de-a treia categorie, cea mai agresivă în ceea ce privește colectarea informațiilor, intră aplicațiile care urmăresc utilizatorul. Apple explică ce înțelege prin urmărire: legarea datelor personale între aplicații. În acest caz, utilizatorul este urmărit și dincolo de aplicația pe care o instalează.

Indiferent de categorie, utilizatorii vor putea vedea, înainte de a instala o aplicație, ce tipuri de date colectează aceasta. Vor fi listate direct în pagina aplicației din App Store tipuri de informații colectate, precum: date de contact, de localizare, financiare, istoricul navigării, conținut de diverse tipuri (email, text, audio, video) și altele.

Noile etichete sunt considerate un mare câștig pentru utilizatori de către organizațiile care militează pentru protejarea intimității. Pe de altă parte, există voci care susțin că Apple forțează în acest fel advertiserii să renunțe la identificatorul IDFA și să-l înlocuiască cu propriul identificator, SKAdNetwork.

viewscnt
Afla mai multe despre
apple
intimitate
aplicatii
app store