Planurile Apple de a construi o mașină autonomă care să revoluționeze industria auto, așa cum s-a întâmplat cu piața telefoanelor inteligente după lansarea iPhone, au vizat inclusiv reinventarea roții, potrivit unor surse apropiate proiectului Titan, numele de cod al diviziei însărcinate cu dezvoltarea vehiculului autonom electric.
Echipele care au lucrat la proiectul lansat în 2014, care la un moment dat însumau peste 1.000 de specialiști, mulți aduși de la companii precum Mercedes-Benz și BMW, au analizat mai multe aspecte legate de mașina autonomă a Apple, printre care portiere cu deschidere motorizată, folosirea plăcuțelor de înmatriculare electronice și renunțarea la volan și pedale.
Însă, de departe, cel mai ambițios obiectiv a fost acela de a reinventa roata.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
“E echipă din cadrul Titan a studiat posibilitatea utilizării roților sferice – de forma globului pământesc – în locul celor tradiționale, rotunde, deoarece roțile sferice ar putea facilita manevrele laterale”, scrie New York Times, care citează cinci persoane familiare cu proiectul.
Producătorul de anvelope Goodyear a prezentat, vara trecută, conceptul unei roți sferice.
Apple se pare că a renunțat între timp la dorința de a-și construi propriul vehicul autonom, în parte și din cauza lipsei unei direcții clare privind dotările viitoarei mașini și felul în care aceasta ar fi trebuit să arate.
Potrivit directorului general, Tim Cook, compania se concentrează în prezent pe dezvoltarea tehnologiilor destinate vehiculelor autonome.
În aprilie, Apple a obținut permisiunea de a testa, în California, sisteme de conducere autonomă ce ar urma să fie instalate pe trei SUV-uri Lexus RX 450h, iar acum lucrează la un microbuz fără șofer pentru transportul angajaților de la o clădire la alta.
Cel mai probabil, microbuzul va fi unul comercial, produs de o companie auto, iar Apple îl va folosi pentru a-și testa propriile tehnologii.