Înțelegerea prin care Google Search a fost configurat ca motor implicit de căutare pe Safari prevedea ca Google să plătească Apple 36% din veniturile generate de reclamele afișate la căutările realizate cu acest browser.
Înțelegerea acoperea nu doar Safari pentru iPhone, ci și versiunile browser-ului pentru iPad și Mac.
Informația a fost furnizată de Kevin Murphy, profesor de economie la Universitatea din Chicago, în timpul mărturiei pe Google, din cadrul procesului ce are loc în Washington.
CITEȘTE ȘI Apple are planuri mari cu iOS 18Cifra oferită și, în mod surprinzător, comunicată și public, face puțină lumină în cazul confidențialei înțelegeri dintre Google și Apple, privind folosirea în mod implicit a Google Search pe Safari.
Google nu oferă informații despre câți bani câștigă strict din reclamele afișate pe Safari, astfel că nu se poate ști cu exactitate câți bani primește Apple.
Conform unei estimări, în 2021, Google ar fi plătit Apple în jur de 18 miliarde.
Există motive întemeiate pentru care Google nu vroia ca aceste cifre să fie cunoscute. Samsung, de exemplu, despre care s-a aflat că a primit de la Google 8 miliarde de dolari pe patru ani pentru a impune ca implicite Play Store, Google Search și Google Assistant, ar putea acum să ceară mai mulți bani, după ce a aflat cât de mult plătește Google către Apple.