Conform estimărilor neoficiale, boxa inteligentă HomePod lansată de Apple la începutul acestui an nu ar avea succesul scontat.
Compania specializată în cercetări de piață, Strategy Analytics, estimează că Apple a livrat 600.000 de unități ale boxei sale inteligente din momentul lansării până în prezent. Această cifră situează Apple departe în spatele liderilor acestei nișe, Amazon și Google.
Conform estimării, Apple ar fi acontat în primul trimestru al anului doar 6% din piață, comparativ cu Amazon care are 43,6%, după ce a vândut 4 milioane de unități, și Google care a vândut 2,4 milioane de unități, ajungând la o cotă de piață de 26,5%.
De notat, însă, că HomePod a fost disponibil începând cu 9 februarie, neavând la dispoziție un trimestru întreg, spre deosebire de concurență.
CITEȘTE ȘI Ministrul Comunicațiilor deschide WeLoveDigital.forumChiar și așa, dacă estimările celor de la Strategy Analytics sunt aproape de cele oficiale, pe care Apple nu le-a făcut publice, HomePod pare să fie un eșec pentru Apple, cel puțin în această primă versiune.
Luna trecută Bloomberg scria că Apple a redus comenzile de producție către furnizorul Inventec, din cauza cererii reduse pentru HomePod. Un alt zvon vorbește despre faptul că Apple are deja în plan lansarea unei noi versiuni mai ieftine.
Reticența utilizatorilor față de boxa inteligentă a celor de la Apple poate veni din mai multe motive. În primul rând, HomePod costa 349 de dolari, ceea ce-l face mult mai scump decât produsele concurente.
Apoi, produsul celor de la Apple este compatibil deocamdată doar cu sistemele de operare și alte produse ale companiei. Siri poate da comenzi către Apple Music, însă alte aplicații de streaming trebuie să folosească AirPlay pentru a se conecta la boxă.