Luna aceasta, mai precis pe 10 iulie, magazinul de aplicații pentru iPhone și iPad împlinește 10 ani de existență, prilej pentru o recapitulare a celor mai populare și profitabile produse disponibile pe platforma celor de la Apple.
Departe de a reprezenta o surpriză, conform App Annie, patru din cele mai descărcate cinci aplicații în acești 10 ani de existență a App Store, aparțin Facebook. Aplicația Facebook ocupă primul loc, urmată în ordine de Facebook Messenger, YouTube, Instagram și WhatsApp.
În ceea ce privește veniturile generate în acești 10 ani, Netflix și Spotify ocupă primele două locuri, urmate de Pandora Radio, Tencent Video și Tinder. HBO Now, unul dintre cele mai populare servicii de streaming video, se află pe locul 8.
Candy Crush Saga, Subway Surfers, Fruit Ninja, Clash Of Clans și Honour of Kings au fost cele mai descărcate jocuri în cei zece ani de existență a magazinului de aplicații pentru iOS.
Produsul finlandez Clash of Clans este cel mai profitabil joc lansat până acum în App Store, cu venituri totale evaluate la 4 miliarde de dolari. Clash of Clans este gratuit, însă vinde jucătorilor diverse upgrade-uri în cadrul jocului.
De altfel, jocurile s-au dovedit de-a lungul timpului mult mai profitabile decât aplicațiile. Deși reprezintă doar 31% din totalul descărcărilor, jocurile au atras în 2017 aproximativ 75% din totalul banilor cheltuiți de utilizatori.
În App Store există în prezent peste 2,2 milioane de aplicații care însumează 170 de milioane de descărcări și venituri de 130 de miliarde de dolari.