Veniturile producătorilor de aplicații pentru dispozitivele mobile au înregistrat o nouă creștere semnificativă, de această dată și cu contribuția izolării sociale forțate de pandemie.
La 50,1 miliarde de dolari au ajuns veniturile producătorilor de aplicații în prima parte a anului, conform datelor furnizate de Sensor Tower. Creșterea față de anul trecut este de 23.4%.
A crescut, în același timp, numărul instalărilor inițiale (aplicații descărcate pentru prima dată de un utilizator). Acestea au ajuns la 71.5 miliarde, în creștere față de aceeași perioadă a anului precedent cu 26,1%.
CITEȘTE ȘI Apple Arcade renunță la jocurile care nu creează un engagement suficientAșa cum era normal, cele mai multe download-uri au fost contorizate în Play Store, magazinul oficial de aplicații pentru Android - platformă care deține cea mai mare parte din piață. 53,2 miliarde de instalării au fost făcute prin Play Store, cu 27,35 mai mult de la an la an.
Numărul instalărilor din App Store a ajuns în prima parte a anului la 18,3 miliarde. Față de aceeași perioadă din 2019, creșterea în acest caz este de 22,8%.
În schimb, App Store domină copios la capitolul venituri generate pentru dezvoltatori. Platforma celor de la Apple produce de aproape două ori mai mulți bani decât Play Store și, la fel de impresionant, are în continuare un ritm mai mare de creștere.
Veniturile din App Store au ajuns în prima jumătate a anului la 32,8 miliarde, în creștere față de anul trecut cu 24,7%. Google Play a produs în aceeași perioadă 17,3 miliarde și crește mai încet, cu 21%.
Primul la câștiguri, luând în calcul ambele platforme, este Tinder, care a înregistrat venituri estimate de 433 milioane. Însă, veniturile Tinder scad cu 19 procente față de anul trecut, probabil tot din cauza izolării sociale.
YouTube, TikTok, Tencent Video, Netflix, Disney+, iQIVI, Google One, BIGO Live și LINE Manga completează topul celor mai profitabile 10 aplicații mobile în prima jumătate a lui 2020.