Gmail pentru Android și iOS a lansat suportul pentru un nou format de email-uri, care se comportă și pot fi folosite asemenea site-urilor web.
Google anunță implementarea standardului AMP for Email în aplicația mobilă de Gmail, la câteva luni distanță după ce această facilitate a fost lansată pentru versiunea web.
AMP for Email sau email-urile dinamice, cum le mai numește Google, este un format nou dezvoltat de compania americană care face ca mesajele electronice să funcționeze mai mult ca un site decât ca o scrisoare care nu mai poate fi modificată după ce a fost trimisă.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Conținutul din e-mail este dinamic în sensul în care expeditorul îl poate actualiza de la distanță. Astfel utilizatorul are acces mereu la cea mai nouă variantă, nu doar la varianta trimisă inițial.
De asemenea, utilizatorul poate interacționa cu anumite elemente din cadrul mesajelor, ceea ce deschide o mulțime de posibilități pentru departamentele de marketing.
Primul și cel mai facil exemplu de e-mail care ar putea beneficia din plin de pe urma noului format este clasicul newsletter. Acesta poate fi actualizat de firma care l-a trimis pentru a oferi cele mai noi informații sau oferte.
Foarte important este și faptul că, în loc să fie folosit doar ca un mijloc de atragere pe site a clienților, newsletter-ul ar putea facilita cumpărarea directă din cadrul mail-ului. Dacă utilizatorul este logat în magazinul online care a trimis newsletter-ul și are salvată o metodă de plată, poate cumpăra direct prin apăsarea unui buton din newsletter.
Același poate fi cazul și pentru comenzile realizate. Tot direct într-un e-mail dinamic utilizatorul ar putea vedea situația comenzii în timp real, fără să mai intre pe site-ul comerciantului.
AMP for Email este un standard deschis, astfel că poate fi implementat și de alte servicii de e-mail online. În schimb, nu va funcționa în clienții terți de e-mail până când aceștia nu-l vor implementa.