Anul 2019 a adus un nou avans al numerelor de telefon portate de clienții operatorilor telecom, relevă date analizate de Profit.ro. Astfel, numărul de clienți de telefonie fixă și mobilă care și-au mutat numărul în altă rețea a urcat anul trecut cu 3,%, la 958.821 persoane, de la 930.522 în 2018 și 892.693 în 2017.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
La telefonia mobilă, 895.083 de numere au fost portate în altă rețea, cu 4,5% mai mult față de 2018.
Campionul portărilor este operatorul RCS&RDS, controlat de indirect de omul de afaceri Zoltan Teszari, care a reușit să atragă anul trecut din alte rețele de telefonie mobilă un număr 337.784 clienți, respectiv 39,2% din totalul acestora. Cifra este în creștere față de 2018, cu 21,5%, când a convins prin ofertă 278.070 de utilizatori, respectiv 32,5% din total, reiese din datele ANCOM.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Pe locul doi s-a plasat Orange România, cu 170.528 de utilizatori, de la 176.124 în 2018 și 191.767 în 2017, urmat de Telekom România Communications (fost Romtelecom), care a adus în rețea 152.274 de clienți, comparativ cu 148.675 de utilizatori în intervalul ianuarie – decembrie 2018 și 39.002 de clienți în 2017.
Poziția a patra revine Vodafone România, care a coborât de pe locul 3. Astfel, subsidiara locală a grupului britanic Vodafone, al doilea jucător de telefonie mobilă în România, a convins 137.385 de clienți să-și aducă numărul în rețea, de la 156.323 în 2018 și 155.903 în 2017.
Telekom România Mobile Communications (fost Cosmote România) ocupă locul 5, cu 97.086 de clienți, de la 97.350 de clienți în 2018 și 68.227 de utilizatori în 2017.
CITEȘTE ȘI Afacerile din România ale primilor cinci operatori telecomÎn total, portabilitatea a adus grupului Telekom 249.360 de utilizatori pe segmentul de telefonie mobilă, cifră care-l plasează pe locul doi în clasament, la fel ca în 2018, după RCS&RDS.
Efectele schimbărilor în oferta comercială, inițiate în 2017 și continuate în 2018 și 2019, la care s-au adaugăt parteneriatele grupului telecom cu Mega Image și Blue Air, au menținut aportul portabilității la intrările de clienți în portofoliu.
De altfel, un director al Telekom România a anunțat, în vara anului trecut, că grupul urmărește creșterea cotei la 25% din piața de telefonie mobilă în următorii 3 ani. "Trebuie să fim rechini", spunea reprezentantul grupului în iulie 2019.
CITEȘTE ȘI Surpriză: STS nu a primit nicio ofertă și anulează licitația pentru construcția viitorului Centru Informatic și de ComunicațiiPe segmentul de telefonie fixă, numărul portărilor a scăzut cu 14% în 2019, la 63.738 în urmă cu un an.
Dacă în 2018 RCS&RDS a încheiat pe locul doi, anul trecut operatorul a revenit pe prima poziție, cu 34.527 de clienți atrași, de la 22.218 în 2018.
Vodafone România a avut un an bun în privința portării și a atras 10.488 de clienți, de trei ori mai mult față de 2018, rezultat care plasează operatorul de telefonie mobilă pe locul doi la numărul de clienți pe segmentul de telefonie fixă.
La o distanță foarte redusă se află Orange România, cu 9.954 de clienți portați în rețea, comparativ cu 10.498 utilizatori în 2018.
UPC a crescut ușor, de la 4.577 la 5.085 clienți atrași, și s-a plasat pe locul 4.
CITEȘTE ȘI Poșta Română vrea să recupereze de la doi foști directori generali, Petrescu și Stanciu, prime apreciate ca fiind acordate fără aprobări legaleDin poziția de lider în 2018, Telekom România Communications (fost Romtelecom) a închis anul precedent pe ultima poziție, cu 804 clienți, de la 28.516 de utilizatori în urmă cu un an.
Datele prezentate vizează doar intrările de clienți atrași de operatori din alte rețele, nu și pe cele referitoare la clienții pierduți, care și-au mutat numărul în altă rețea, fiind astfel imposibilă calcularea unei situații nete a portărilor.
Un client al unui operator de telecomunicații își poate porta numărul de telefon ori de câte ori dorește să schimbe rețeaua.