Ferrari și Amazon Web Services (AWS) au încheiat un acord prin care divizia de cloud computing a grupului Amazon devine furnizor de servicii cloud, învățare automată și inteligență artificială pentru producătorul de automobile de lux, transmite Reuters, citată de News.ro.
Acordul va permite Ferrari să își reorganizeze proiectarea și testarea automobilelor, iar echipei Scuderia Ferrari Formula One să lanseze o platformă digitală destinată fanilor, a anunțat AWS într-un comunicat.
”Împreună, companiile vor accelera ritmul de inovație în întreaga organizație Ferrari”, inclusiv departamentul lor pentru mașinile de stradă, competițiile GT, Ferrari Challenge și echipa de Formula 1, a adăugat AWS.
Ferrari se va baza pe capabilitățile avansate ale AWS, învățare automată, computing, stocare de date și capacitățile bazei de date ”pentru a obține rapid informații despre proiectarea și performanța mașinilor de stradă și de curse”, a arătat AWS.
Ferrari a afirmat într-un comunicat separat că platforma de angajament pe care o va construi cu AWS are drept scop conectarea tot mai mare a fanilor Formulei 1 cu viața de zi cu zi a echipei sale de curse și a piloților săi, ”prin instrumente de personalizare, conținut exclusiv și aplicații interactive”.
Detaliile financiare ale tranzacției nu au fost dezvăluite. Ca parte a parteneriatului, sigla AWS va apărea pe mașinile și îmbrăcămintea șoferilor Scuderia Ferrari începând cu Marele Premiu al Franței în acest weekend, a precizat AWS.