Gigantul american de comerț electronic Amazon pune inteligența artificială în sprijinul vânzărilor, folosind-o pentru a face un rezumat al recenziilor de produs.
Amazon a început să testeze o funcție prin care se face un rezumat al recenziilor lăsate de clienții produselor cumpărate - asta, bineînțeles, cu ajutor inteligenței artificiale generative.
Această facilitate ar trebui să scurteze timpul de documentare înaintea cumpărării unui produs. În loc să parcurgă zeci sau sute de recenzii, utilizatorul și-ar putea face o părere imediat prin intermediul rezumatului creat de AI.
AI-ul va rezuma principalele aspecte pe care clienții le-au apreciat la un produs, dar și părțile slabe ale acestuia.
Spre exemplu, la o jucărie, AI-ul spune că au fost apreciate aspectul, calitatea și performanța, dar dă și exemplul unei recenzii în care clientul se plânge că a dat 1.000 de dolari pe o jucărie care nu merita atâția bani.
Amazon a confirmat testul, însă, nu a oferit detalii, astfel că nu se știe exact ce model lingvistic este folosit și ce caracteristici are acesta.
Folosirea AI-ul generativ în acest fel este o mutare îndrăzneață și riscantă din partea gigantului american, cunoscut fiind faptul că instrumentele de acest gen nu oferă mereu informații de încredere. Dacă AI-ul va fi prins că oferă informații false pe baza cărora se decide o achiziție, ar putea urma procese costisitoare.